دوره تربیت مربی کودک و نوجوان با ساختار جدید برگزار می‌شود
کد خبر: 4003888
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
در مؤسسه مهر تابان مهدوی اصفهان؛

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان با ساختار جدید برگزار می‌شود

مدیر مؤسسه مهر تابان مهدوی اصفهان از برگزاری دوره تربیت مربی کودک و نوجوان با ساختار جدید و سرفصل‌های به‌روزرسانی شده در بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان با ساختار جدید برگزار می‌شود

حمیدرضا تاجی، مدیر مؤسسه مهر تابان مهدوی اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره فعالیت‌های این مؤسسه در شش ماه ابتدایی سال جاری، اظهار کرد: در تابستان گذشته، دوره‌های ویژه نوجوانان در شش محور قرآن، عترت، مهارت، عقاید، احکام و اخلاق به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شد و حدود 400 نفر در این دوره‌ها ثبت نام کردند که قرار است در پاییز نیز برگزاری این دوره‌ها ادامه داشته باشد. محورهای موضوعی دوره‌ها که به آنها اشاره شد، به‌صورت مستقیم آموزش داده نمی‌شود، بلکه در قالب یک‌سری بسته‌های گفت‌وگویی و آموزشی طراحی شده بود و نوجوانان در جلسات گفت‌وگومحور پاتوق‌گونه دور هم جمع می‌شدند و با یکدیگر در اردوها و کارگاه‌های مهارتی شرکت می‌کردند.

وی افزود: پس‌زمینه این جلسات، اردوها و کارگاه‌ها را موضوعات دینی تشکیل می‌داد؛ مثلاً در کارگاه مهارت آشپزی، دختران نوجوان پرهیز از اسراف و توجه به پاک بودن غذا را یاد می‌گرفتند. در واقع، نوع دوره‌هایی که برای نوجوانان طراحی می‌شود، کمتر حالت کلاس دارد و سعی می‌شود مطالب در جمع و در حین انجام یک فعالیت فرهنگی به فراگیران منتقل شود.

مدیر مؤسسه مهر تابان مهدوی اصفهان اضافه کرد: دوره تربیت مربی کودک و نوجوان نیز در سال جاری برگزار شد و در بهمن‌ماه نیز دوره جدید آن با بعضی بازنگری‌ها و تغییرات برگزار می‌شود. در واقع، ساختار جدیدی برای این دوره طراحی و نوع درس‌ها و مهارت‌های لازم برای مربیان به‌روزرسانی شده است و تلاش کرده‌ایم تا مربیان متناسب با فضای حال حاضر و تکنولوژی‌ها و ادبیات امروزی با کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار کنند، بنابراین نوع درس‌ها و مهارت‌ها و ساختار آنها باید تغییر می‌کرد و نوعی بازنگری در آن انجام می‌شد.

تاجی ادامه داد: به‌مناسبت اربعین حسینی، سمینار یک روزه شناخت ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) را برگزار کردیم که محتوای علمی خوبی راجع به بعضی ابعاد شخصیتی آن حضرت که کمتر به آن پرداخته شده است، فراهم آمد.

وی افزود: از دیگر فعالیت‌های مؤسسه می‌توان به طرح یار یار اشاره کرد که براساس آن، در ایام خاص در بیمارستان‌ها به سراغ مادرانی که فرزندی به دنیا آورده‌اند می‌رویم و ضمن تقدیم هدایا، آنها را تشویق می‌کنیم که نام نیکو برای فرزندان‌شان انتخاب کنند و همچنین سعی می‌کنیم مادران را همراهی و تا چهار سالگی فرزندشان از آنها حمایت و پشتیبانی به عمل آوریم و بعد از این سن، این کودکان را در فرایندهای آموزشی و تربیتی مؤسسه جذب کنیم. در واقع، طرح یار یار سعی می‌کند کودکان را از بدو نوزادی در فضای دینی پرورش دهد. این طرح در سال جاری با چشم‌انداز تحت پوشش قرار دادن یک هزار نوزاد اجرا می‌شود و تاکنون، 400 نوزاد جذب این طرح شده‌اند. طرح هادی و هدی نیز برای گروه سنی پیش از دبستان طراحی شده و نوعی آموزش‌های کوتاه‌مدت تابستانه است که در محورهای آموزش قرآن، اخلاقیات و آشنایی با معصومین(ع) دنبال می‌شود.

مدیر مؤسسه مهر تابان مهدوی تصریح کرد: در شش ماه دوم سال جاری، در حال رایزنی برای اجرای چند برنامه کشوری به‌خصوص در ایام فاطمیه و نیمه شعبان هستیم، ولی چون هنوز مشخص نیست که کدام یک به نتیجه برسد و فعلاً در حد جلسات مشورتی و رایزنی با مراکز همکار بوده، به طرح تبدیل نشده است.

انتهای پیام
captcha