آزادی ۳۲ زندانی نیازمند در فارس
کد خبر: 4007785
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

آزادی ۳۲ زندانی نیازمند در فارس

مدیرکل زندان‌های فارس از آزادی ۳۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به همت خیران به مناسبت سالروز ولادت پیامبر رحمت(ص) در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی زندان‌های فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس عصر دیروز، 32 آبان‌ماه در مراسم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در شیراز گفت: تعداد 12 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همت مؤسسه چترخوشبختی میهن، پذیرش اعسار و گذشت شاکی و آورده خود زندانیان از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی افزود: این زندانیان، مجرم نیستند به دلیل نوسانات اقتصادی، خشکسالی و فقر... و تأمین معاش خانواده بدهکار و گرفتار زندان شده‌اند.

ابراهیمی اضافه کرد: مؤسسه چترخوشبختی میهن برای آزادی این زندانیان 250 میلیون تومان کمک کرد و مبلغ 100 میلیون تومان از بدهی آنان نیز با پذیرش اعسار توسط مراجع قضایی موافقت شد، 500 میلیون تومان آورده خود زندانیان و مبلغ 300 میلیون تومان هم شکات از حق خود گذشت کردند.

محسن انصاری‌منش، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس نیز در این مراسم گفت: در سند تحول قضایی استفاده از نهادهای مردمی و گروه‌های جهادی برای زندانیان عمد و غیرعمد به عنوان یک اولویت سازمانی مورد توجه قرار گرفته است و شیوه استفاده از گروه‌های جهادی روشن و تبیین شده است.

وی با بیان اینکه با حضور زندانی در زندان نه تنها مشکل وی حل نمی‌شود بلکه همسر و فرزندان او نیز گرفتار و آسیب می‌بینند، افزود: برای اینکه آسیب متوجه این عزیزان نشود باید همه نهادهای مردمی و خیرین با مجموعه سازمان زندان‌ها همکاری کنند و نگاهی ویژه به جامعه زندان داشته باشند.

محمدرضا تاتلاری، مدیرعامل مؤسسه چتر خوشبختی میهن هم در این مراسم گفت: امیدواریم روزی برسد که زندان‌های ما به مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی تبدیل شوند.

وی با اشاره به انگیزه این مؤسسه خیریه برای آزادسازی زندانیان گفت: رسالت ما گره‌گشایی از گرفتاری و مشکلات مردم است و یکی از اولویت‌های ما، آزادسازی زندانیان است که در مرحله اول، تعداد 2 نفر از زندانیان از زندان‌های استان فارس آزاد شدند و در این مرحله نیز 12 نفر با کمک 250 میلیون تومانی مؤسسه چتر خوشبختی میهن از زندان آزاد می‌شوند.

تاتلاری همچنین اظهار امیدواری کرد: علاوه بر آزادسازی زندانیان، بتوانند بحث اشتغال زندانیان پس از خروج از زندان را نیز فراهم کنند و شروع آن با زندان‌های شیراز باشد.

یادآور می‌شود، به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) تعداد 12 نفر از زندانیان با همت مؤسسه خیریه چترخوشبختی میهن، 5 نفر با همت خیرین ستاد دیه و 15 نفر با همت اعضای گروه جهادی منتظران ظهور که به‌منظور ارائه خدمات دندانپزشکی در زندان‌های فارس حضور یافتند از زندان آزاد شدند که در مجموع 32 زندانی آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

انتهای پیام
captcha