اجرای پویش «نوجوان پلاس» در زنجان
کد خبر: 4009107
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

اجرای پویش «نوجوان پلاس» در زنجان

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان زنجان از برگزاری دو پویش بزرگ سراسری «نوجوان پلاس» با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و «دنیای بدون آمریکا» با هدف شناخت استکبار و جنایات آمریکا علیه ایران و تولید محتوا در قالب‌های مختلف از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در بستر فضای مجازی است.

اجرای پویش «نوجوان پلاس» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، هادی توفیقی، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان زنجان، 8 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مناسبت‌های 13 آبان‌ماه به کشتار دانش‌آموزان در دانشگاه تهران در اعتراض به سیاست‌های استکباری حکومت پهلوی مربوط می‌شود که به نماد استکبارستیزی تبدیل شده و هر ساله این روز را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در خصوص تشکیل ارتش 20 میلیونی بسیج در سال 58، دفاتر بسیج مدارس نیز تشکیل شد، بیان کرد: این مدارس با هدف جذب و آموزش نظامی دانش‌آموزان پایه‌ریزی شد و پس از آغاز جنگ علیه نظام اسلامی، این دفاتر بسیج نقش مهمی در پشتیبانی از جنگ داشتند.

این مسئول از اعزام 550 هزار دانش‌آموز به جبهه‌های حق علیه باطل خبرداد و گفت: 36 هزار دانش‌آموز و 49 هزار فرهنگی در این دوران تقدیم نظام اسلامی شد. دانش‌آموزان و فرهنگیان با حضور در جبهه‌های جنگ از تمامیت اراضی کشور دفاع کرده و شهدای بسیاری را تقدیم نظام اسلامی کردند که هفته بسیج دانش‌آموزی فرصت مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا است.

توفیقی با بیان اینکه با پایان جنگ در سال 1375 تشکیل و توسعه بسیج دانش‌آموزی در مجلس شورای اسلامی تدوین و آیین‌نامه اجرایی آن توسط هئیت وزیران ابلاغ شد، افزود: از این تاریخ بسیج دانش‌آموزی در مدارس توسعه یافته و با رویکردهای تربیتی و جهت‌گیری انقلابی در راستای تعمیق معنویت و ارتقای بصیرت سیاسی جامعه تلاش کردند.

وی یادآور شد: بسیج دانش‌آموزی در طول سال تحصیلی برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری یادواره‌های شهدا، اردوهای راهیان نور به صورت حضوری و مجازی، نشست‌های روشنگری و بصیرت‌افزایی، راه‌اندازی حلقه‌های صالحین و دوره‌های آموزشی طرح یاوران ولایت در مناسبت‌های مختلف برگزار کرده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های دانش‌آموزان در قالب طرح هجرت 3، گروه‌های جهادی و طرح شهید بهنام محمدی، گفت: دانش‌آموزان در زیباسازی محیط مدارس مشارکت می‌کنند و در نهضت کمک مومنانه، پیشرفت تحصیلی و آزمون‌های لیگ علمی پایا نیز خوش درخشیده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در قالب 22 عنوان و یک هزار و 200 برنامه با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود، افزود: امروز هشت آبان همزمان با سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی، ویژه برنامه صبحگاه ایثار و شهادت و بزرگداشت  36 هزار شهید دانش‌آموز و 520 شهید دانش‌آموز استان در مدارس منتخب با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شده است.

توفیقی ادامه داد: دیدار دانش‌آموزان نخبه علمی و نفرات برتر مسابقات علمی با نماینده ولی‌فقیه استان و امام جمعه زنجان، برگزاری آیین سراسری معارفه فرماندهان واحدهای بسیج دانش‌آموزی همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان، دیدار با فرمانداران و ائمه جمعه سایر شهرهای استان، برگزاری نشست‌های روشنگری با موضوع استکبارستیزی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است. دیدار با خانواده معظم شهدای دانش‌آموز و عطرافشانی مزار مطهرشهدا، حضور منظم دانش‌آموزان بسیجی در میعادگاه نماز جمعه و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله دیگر برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در این هفته محسوب می‌شود.

این مسئول از برگزاری دو پویش بزرگ سراسری «نوجوان پلاس» با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و «دنیای بدون آمریکا» با هدف شناخت استکبار و جنایات آمریکا علیه ایران و تولید محتوا در قالب‌های مختلف از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در بستر فضای مجازی خبرداد و گفت: روز پنجشنبه 13 آبان ماه دانش‌آموزان بسیجی به صورت سازمان یافته، ملبس به لباس بسیج دانش‌آموزی و پرچم‌های سازمانی در کنار سایر اقشار مردم  در مراسم استکبارستیزی که به صورت تجمع در استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.

انتهای پیام
captcha