نشست «معنویت در ادبیات کودک و نوجوان» در ملایر برگزار شد
کد خبر: 4012098
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

نشست «معنویت در ادبیات کودک و نوجوان» در ملایر برگزار شد

نشست «معنویت در ادبیات کودک و نوجوان» به‌مناسبت فرارسیدن هفته کتاب در کتابخانه علامه امینی شهرستان ملایر برگزار شد.

معنویت در ادبیات کودک و نوجوانبه گزارش ایکنا از همدان، به‌مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و با توجه به اهمیت مبحث معنویت در دنیای کنونی، حضور و نقش پررنگ این مهم در زندگی کودکان و نوجوانان به همت کتابخانه علامه امینی ملایر و با همکاری مه سیما سهرابی از بانوان اهل قلم این شهرستان، نشستی به‌منظور بررسی معنویت در ادبیات کودک و نوجوان، روز گذشته، 18 آبان‌ماه در این کتابخانه برگزار شد.

سهرابی، نویسنده ملایری در این نشست طی سخنانی از نقش سازنده و مثال زدنی معنویت در زندگی به‌خصوص در زندگی کودکان و نوجوانان یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه ذات انسان خدادوست و خداپرست خلق شده است، قرابت و نزدیکی به این موضوع و توجه به ذات اقدس باری‌تعالی کمک شایان توجهی به ایجاد آرامش و دور شدن از هر حس منفی و استرس‌زاست.

وی راه‌حل بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی در دنیای کنونی را اتصال به نقطه آغاز هستی دانست و ادبیات و کتاب کودک را راهی بسیار روشن برای نیل به این هدف معرفی کرد و افزود: استان همدان با دارا بودن تعداد زیادی از نویسندگان مطرح در عرصه کودک و نوجوان حرفه‌ای تازه‌ برای کودکان ایران‌ زمین داشته و دارد.

نویسنده ملایری با ابراز خرسندی از حضور چشمگیر معنویت در فضای شعر و آثار نویسندگان، بیان کرد: هیچ زبانی چون زبان شعر و هنر قادر به انتقال مفاهیم عمیقی چون خدا و ائمه معصوم ما ندارد و با زبان هنر بهترین و شیواترین پیام‌ها را می‌توان به مخاطب کودک و نوجوان ارائه داد که البته بسیار مورد استقبال ایشان هم خواهد بود.

یادآور می‌شود، در ادامه این نشست به کتاب خدا در این قصه‌ها نوشته مسلم گریوانی پرداخته شد و گوشه‌هایی از این کتاب برای مخاطبان قرائت شد.

انتهای پیام
captcha