۲۰۰ عنوان برنامه هم‌زمان با هفته کتاب در ملایر برگزار می‌شود
کد خبر: 4013163
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

۲۰۰ عنوان برنامه هم‌زمان با هفته کتاب در ملایر برگزار می‌شود

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر با گرامیداشت بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: ۲۰۰ عنوان برنامه هم‌زمان با هفته کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی ملایر و بر بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

کتابخانهمهدی آخشیک، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، در تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب در این شهرستان، اظهار کرد: ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با ائمه جمعه شهرستان، رونمایی از دو جلد کتاب، جلسات نقد کتاب، برنامه شعرخوانی و کارگاه‌های آموزشی از مهم‌ترین این برنامه‌ها هستند.

وی با اشاره به شعار امسال هفته کتاب «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم»، افزود: این شعار با محوریت کودک، نوجوان و خانواده چراغ راه فعالیت‌های همکاران کتابخانه‌ای در این هفته است.

آخشیک به تعداد ۲۳ کتابخانه عمومی فعال در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲۱۹ هزار جلد کتاب در این کتابخانه‌ها موجود است.

وی با اشاره به عضویت 12 هزار ملایر در کتابخانه‌های شهرستان قبل از ایام کرونا، بیان کرد: متأسفانه به‌دلیل شرایط کرونایی این تعداد به حدود چهار هزار نفر رسیده است؛ اما خوشبختانه با شرایط جدید و بهبود وضعیت کرونایی این تعداد رو به افزایش است.

آخشیک از راه‌اندازی پیشخوان سیار کتاب در اسلامشهر آق گل با همکاری شهرداری این شهر ارائه خدمات به روستاهای پر جمعیت اطراف و همچنین پیشخوان مدرسه فرهیختگان با همکاری آموزش و پرورش ملایر خبر داد و افزود: تا پایان امسال پروژه کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی در محله جعفرآباد روبروی یخچال میرفتاح، افتتاح کتابخانه میدان استاندارد با همکاری شهرداری ملایر، افتتاح کتابخانه روستای توچغاز و همچنین ساخت کتابخانه انتهای خیابان سعدی را خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha