شکایت وکلای مراکشی علیه مقام امنیتی سایق رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4013747
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

شکایت وکلای مراکشی علیه مقام امنیتی سایق رژیم صهیونیستی

جمعی از وکلای مراکشی قصد دارند مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را به اتهام جنایت علیه بشریت به دادگاه بکشانند.

مائیر بن شبات،‌ مشاور امنیت داخلی سابق رژیم اسرائیل

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، وکلای مراکشی قصد دارند علیه یک مقام سابق اسرائیلی شکایت کنند و او را به جنایت علیه بشریت متهم کنند.

خبرگزاری الجزایر گزارش داد که گروهی از وکلای مراکشی تصمیم گرفتند امروز سه‌شنبه، علیه مائیر بن شبات،‌ مشاور امنیت داخلی سابق رژیم اسرائیل در دادگاه استیناف رباط به اتهام جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شکایت کنند. از جمله موارد مطرح شده در این شکایت، حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه است که منجر به کشته شدن چند کودک از جمله 4 دختر مراکشی شد.

مراکش در دسامبر گذشته در توافقی با رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ، عادی‌سازی رسمی روابط خود با اسرائیل را اعلام کرد.

چندی قبل صالح النعامی، پژوهشگر مسائل فلسطین و رژیم صهیونیستی مائیر بن شبات، رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را مسئول ترور ۲۰۰ شخصیت فلسطینی معرفی کرد.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر درباره بن شبات نوشت: خانواده او از مراکش مهاجرت کردند و او مغز متفکر جریان عادی‌سازی است و در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیل هیوم به جنایاتی که هنگام ریاست سازمان اطلاعات (شاباک) داشت، افتخار می‌کند. از جمله این جنایات ترور ۲۰۰ شخصیت فلسطینی در غزه و خراب کردن خانه‌های غزه روی سر ساکنان آن است.

النعامی افزود: بن شبات منتسب به جریان دینی افراط‌گراست و از افتخاراتش این است که به مدت ۲۵ سال دو جلسه درس و موعظه هفتگی در کنیسه دارد و تلمود را در آن تفسیر می‌کند. وی همچنین مدعی است چشمان تعدادی از مسئولان عربی از خوشحالی ناشی از عادی‌سازی در برابر او غرق اشک شده است.

پیش از این، مائیر بن شبات، رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و فرمانده سابق شاباک در منطقه جنوبی، در مصاحبه با روزنامه «اسرائیل هیوم» با مطرح کردن این ادعا که بخش بزرگی از سلاح‌های مقاومت در خود نوار غزه تولید می‌شود، خواستار خنثی‌سازی این حملات با ترور فرماندهان مقاومت شد.

وی در اظهاراتی وقیحانه گفت: این اقدام ما باید با انجام ترور‌هایی داخل غزه باشد به گونه‌ای که هیچ مدرکی علیه ما باقی نماند و اسرائیل مسئولیت آن را به عهده نگیرد، پس از آن فعالان در آنجا احساس خواهند کرد که هر لحظه تحت تعقیب و تهدید قرار می‌گیرند و ممکن است صبح روز بعد، به دلیل دخالت آن‌ها در اقداماتی علیه اسرائیل، از خواب بیدار نشوند.

انتهای پیام
captcha