کشف بیش از 53 میلیارد تومان کالای احتکار شده در زنجان
کد خبر: 4013763
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

کشف بیش از 53 میلیارد تومان کالای احتکار شده در زنجان

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: در شرایطی که مردم از لحاظ اقتصادی و معیشتی آسیب دیدند، عده‌ای با احتکار به بدتر شدن اوضاع دامن می‌زنند اما تیم‌های نظارتی بسیج وارد عمل شدند و 53 میلیارد و 904 میلیون تومان کالای احتکار شده کشف کردند.

سردار کرمی فرمانده سپاه استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، 25 آبان‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: انقلاب اسلامی که جزو بزرگترین وقایع تاریخی است، همو‌اره مورد توجه ابرقدرت‌های جهان بوده و از آغاز شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی، همه دشمنان اسلام با همه توان برای جنگ با جمهوری اسلامی ورود پیدا کردند و آن را در عرصه‌های مختلفف با جنگ نظامی، اقتصادی، سیاسی، جنگ روانی و ایجاد ناامنی نشان دادند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با این تهدیدها نیاز به یک تدیبر و تصمیم مهم بود، یادآور شد: امام خمینی(ره) تدابیری برای این منظور اندیشید که یکی از آن‌ها تشکیل سپاه و تکمیل آن بود. رهبر کبیر انقلاب با صدور فرمان تاریخی در 5 آذرماه هم مردم را برای مشارکت در مدیریت کشور دخیل کرد و هم همه معادلات ابرقدرت‌ها را برهم زد. با راه‌اندازی بسیج و شکل‌گیری پایگاه‌های مقاومت فتنه‌های دشمنان خنثی شده و بسیج روز به روز شکوفاتر و قدرتمندتر می‌شود و در همه بخش‌های می‌درخشد.

سردار کرمی با اشاره به اینکه اقشار مختلف بسیج به صحنه دفاع مقدس ورود کردند و در مقابل همه ابرقدرت‌های جهان که از رژیم بعثی حمایت کردند، ایستادند و صحنه‌های بی‌بدیل از فداکاری و شجاعت به نمایش گذاشتند، ابراز کرد: در دفاع مقدس همه اقشار پای کار بودند و مادرانی را دیدیم که فرزندان خود را به جبهه‌ها فرستادند و در مقابل شهادت آن‌ها شاکر خداوند بودند و این روحیه بود که سبب ایستادگی در مقابل همه ابرقدرت‌ها شد.

وی با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری کنگره 3535 شهید استان بودیم و رسانه‌ها نقش مهمی در انعکاس این حماسه بی‌نظیر داشتند، تصریح کرد: به برکت این کنگره 30 هزار خدمات درمانی رایگان در استان شکل گرفت. 3 میلیون و 750 هزار پرس غذای گرم توزیع شد. 2000 جهیزیه کامل با مشارکت بسیج، کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها اهدا شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان، آموزش‌های اشتغال، خودکفایی و مهارتی، توزیع بیش از یک میلیون بسته معیشتی و اجرای 2000 برنامه شهیدپژوهی را از دیگر اقدامات در راستای کنگره شهدا برشمرد و گفت: 1150 گروه جهادی در مناطق محروم فعال هستند که طلاب در صف مقدم گروه‌های جهادی بیش از 15 هزار نفر روز کار جهادی در مناطق محروم انجام دادند.

جمع‌آوری 520 هزار سند در حوزه دفاع مقدس

وی به تالیف و چاپ کتاب و جمع‌آوری 520 هزار سند در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بیش از 1700 یادوراه شده در فضای حقیقی و 500 یادواره آبروی محله با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است. صدا و سیما 15 هزاردقیقه برنامه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار کرده است و کنگره 3535 شهید استان یکی از برنامه‌های اثرگذار حوزه فرهنگی به‌شمار می‌رود.

سردار کرمی در مورد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ابراز کرد: در شرایطی که جان و سلامتی مردم در خطر بود بسیجیان پای کار آمدند و این طرح برای از بین بردن کامل کرونا ادامه دارد. رصد و شناسایی بیماران، توزیع بسته‌های حمایتی کمک مومنانه و ارائه خدمت به مجموعه علوم پزشکی از خدمات صادقانه بسیجیان در این طرح است.

وی ادامه داد: در شرایطی که مردم از لحاظ اقتصادی و معیشیتی آسیب دیدند، عده‌ای با احتکار به بدتر شدن اوضاع دامن می‌زنند اما تیم‌های نظارتی بسیج وارد عمل شدند و 53 میلیارد و 904 میلیون تومان کالای احتکار شده کشف کردند.

وی از اجرای 64 پروژه بخش آب با همکاری آبفای استان خبر داد و گفت: برای 70 روستای دیگر بیش از 92 میلیارد تومان مصوب شده تا پروژه‌هایی در مناطق محروم که از لحاظ آب شرب مشکل دارند، اجرا شود. 90 پروژه عمرانی نیز در حوزه‌های آبرسانی، احداث خانه محروم  و سایر موارد در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با تأکید بر آمادگی دفاعی و امنیتی برای خنثی کردن فتنه دشمنان تصریح کرد: ده‌ها گردان امام علی(ع)، امام حسین(ع) و گروه‌های مختلف سازماندهی شدند و آموزش دیدند و گوش به فرمان ولایت هستند که هر فتنه‌ای علیه نظام را در نطفه خفه کنند. گشت رضویون بسیج در کنار نیروهای جان برکف نیروی انتظامی هستند تا امنیت پایدار توسط مردم محقق شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی و توانمندسازی برای ایجاد اشتغال در روستاها توسط بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادنی بیان کرد: 531 صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی شده است. در مسائل بصیرتی نیز حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت بسیج، مساجد و تکایا و نقط مختلف فعال است و 1065 کانال توسط پایگاه‌های مقاومت ایجاد شده است.

سردار کرمی از مصوب شدن احداث 6 درمانگاه برای ارائه خدمات درمانی به مردم خبر داد و گفت: با ابلاغ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخت یک بیمارستان در زنجان به تصویب رسیده که زمین آن مشخص شده و با همکاری علوم پزشکی احداث می‌شود. احداث دو مجتمع علمی نیز به تصویب رسیده و بخش اول اعتبار آن ابلاغ شده است.

انتهای پیام
captcha