رعایت حقوق شهروندی در قالب آیات و روایات بیان شود
کد خبر: 4017030
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

رعایت حقوق شهروندی در قالب آیات و روایات بیان شود

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان با تأکید بر لزوم آشنایی با حقوق شهروندی اظهار کرد: در سطح شهر می‌توان با اقداماتی مانند نصب بنر نکات اخلاقی حقوق شهروندی را در قالب آیات و روایات مطرح کرد.

کارگروه قرآن و عترت شهرداری زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، عنایت‌الله شامی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان، شب گذشته، 7 آذرماه در جلسه کارگروه قرآن و عترت شهرداری زنجان با تأکید بر لزوم آشنایی با حقوق شهروندی اظهار کرد: در سطح شهر می‌توان با اقداماتی مثل نصب بنر نکات اخلاقی راجع به حقوق شهروندی را در قالب آیات و روایات مطرح کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه اهتمام مردم به رعایت حقوق شهروندی کم کار شده است، ابراز کرد: بررسی رفتار اجتماعی مردم پیش از انقلاب نشان می‌دهد که رابطه بین مردم و حاکمیت رابطه کرمی نبوده و مردم از حاکمیت گریزان بودند در حالی که باید این پیوند بیشتر شود و جمهوری اسلامی همواره به دنبال مردم‌محوری در امور بوده است.

این مسئول تصریح کرد: ترویج قرآن فقط آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن نیست بلکه این موضوعات مقدمه است و باید با استفاده از آن‌ها زمینه عمل به قرآن فراهم شود. عمل به آموزه‌های قرآن باید در بین مسئولان برجسته‌تر شود؛ چراکه در صورت عدم توجه به موازین حقوقی و اخلاقی همه مسئولان نظام زیر سؤال می‌روند و تأثیر روانی منفی در جامعه ایجاد می‌کند. در واقع هر فردی کار خود را درست انجام دهد، یک کار قرآنی انجام داده است.

حجت‌الاسلام جواد نصیری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال احمر نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: کارگروه قرآن و عترت باید یک هیئت علمی و پشتوانه فکری داشته باشد تا بتواند راهکارهای خوب و هوشمندانه برای تولید و ارائه محتوا داشته باشد و روش‌ها و هنر تعامل و تطابق با یک مخاطب را بداند.

وی با بیان اینکه در جامعه بیشتر به ظواهر قرآن پرداخته شده است، ابراز کرد: فعالیت‌های قرآنی باید در تراز انقلاب اسلامی و قرآن باشد. قرآن مثل باران نیست که همواره ببارد بلکه مثل طنابی است که باید همواره به آن متصل باشیم.

انتهای پیام
captcha