تبیین رفتارهای شهروندی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی باشد
کد خبر: 4016940
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

تبیین رفتارهای شهروندی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی باشد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: امروز ارائه محتوا و آموزش‌های عمومی در حوزه سبک زندگی و هویت دینی از اهمیت بالایی برخوردار است و رفتارهای شهروندی اگر با آموزه‌های قرآنی تلفیق شود، نمود بهتری خواهند داشت.

غلامرضا نظری رئیس سازمان فرهنگی شهرداری زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، غلامرضا نظری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، شب گذشته، 7 آذرماه در جلسه کارگروه قرآن و عترت شهرداری زنجان اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان یک مجموعه عام است و برای همه اقشار در همه عنوان‌ها برنامه دارد. کارهای فرهنگی فعالیت‌های دشواری محسوب می‌شود؛ چراکه آثار و نمود ظاهری آن در طول سالیان سال خود را نشان می‌دهد.

وی از تشکیل 6 کارگروه از جمله کارگروه، فرهنگی، هنری، ورزش بانوان و خانواده و نیز قرآن و عترت خبر داد و گفت: در این کارگروه‌ها سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری انجام و بر اساس آن برنامه‌ها اجرا می‌شود و باید کارهای فاخر و اثربخشی را در حوزه فرهنگ انجام دهیم که برای جامعه مفید باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه در ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) برنامه جشنی با همکاری مؤسسه دارالقرآن کریم زنجان برگزار شد، بیان کرد: این برنامه مورد استقبال مردم قرار گرفت و نشان می‌دهد که مردم چقدر به برنامه‌های دینی و قرآنی عطش دارند و باید محتوای مناسب با گستردگی بیشتر در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی به تلاوت روزانه، روخوانی و روانخوانی محدود شده است، تصریح کرد: امروز ارائه محتوا و آموزش‌های عمومی در حوزه سبک زندگی و هویت دینی از اهمیت بالایی برخوردار است و رفتارهای شهروندی اگر با آموزه‌های قرآنی تلفیق شود، نمود بهتری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه حوزه سبک زندگی به چند محور از جمله زیست شهری، سلامت فردی و اجتماعی، اخلاق‌مداری اجتماعی، ارتقای نظم و انضباط و قانون‌گرایی و مهارت‌های زندگی تقسیم‌بندی شده است، ادامه داد: هویت دینی و انقلابی یکی از شاخص‌های مهم مردم زنجان است و معرفی خانواده‌های اصیل دینی ترویج و فرهنگ مطالعه از برنامه‌های بخش مهارت‌های زندگی به‌ شمار می‌رود.

تلفیق منزل، مسجد و محله برای ترویج قرآن

محمدمسعود اسماعیلی، حافظ کل قرآن کریم نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از موارد مورد تأکید در جامعه امروز، احیای جلسات خانگی قرآن است که این موضوع در زنجان کلید خورده است البته نباید ترویج قرآن به یک مکان مثل مسجد محدود شود بلکه باید تلفیقی از منزل، مسجد، محله و دستگاه‌ها و مکان‌های مختلف ایجاد شود.

وی به شبکه‌سازی برای اثربخشی بیشتر فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: باید ضمن تهیه محتوای آموزشی، مربیان خوب ارزیابی و مربیان و قرآن‌آموزان تشویق شوند. همچنین باید موضوع یادگیری قرآن را در بین مردم آسان کنیم و با ارائه لوازمی مثل قرآن‌های جیبی و آموزش‌های ساده، فراگیری قرآن را عمومی کنیم.

این فعال قرآنی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را مطرح فرمودند، ابراز کرد: متأسفانه این خواسته هنوز محقق نشده است. طرح آموزش حفظ و مفاهیم جزء 30 قرآن کریم از سال‌ها پیش ارسال شده که می‌تواند در این کارگروه مطرح شود.

انتهای پیام
captcha