تحولات فلسطین؛ از اقامه باشکوه نماز صبح در مسجد ابراهیمی تا شهادت جوان فلسطینی
کد خبر: 4024946
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

تحولات فلسطین؛ از اقامه باشکوه نماز صبح در مسجد ابراهیمی تا شهادت جوان فلسطینی

هزاران فلسطینی ساکن استان «الخلیل» واقع در کرانه باختری رود اردن، نماز صبح امروز، 10 دی‌ماه، را در مسجد ابراهیمی شهر الخلیل اقامه کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این اقدام در چارچوب پویش‌های مردمی برای مقابله با اجرای پروژه‌های یهودی‌سازی این حرم صورت گرفت. 

«مهند الجعبری»»، مسئول حفاظت مسجد ابراهیمی الخلیل گفت: هزاران فلسطینی امروز صبح به رغم شرایط نامساعد جوی راهی این حرم شدند تا نماز صبح را در این مکان مقدس اقامه کنند و بر هویت اسلامی ـ فلسطینی این حرم در مصاف با طرح‌های اشغالگران صهیونیست تأکید کنند.

شهادت یک جوان فلسطینی در شمال کرانه باختری

پایگاه خبری «فلسطین آنلاین» گزارش داد که اشغالگران صهیونیست صبح امروز جمعه یک جوان فلسطینی را در نردیکی روستای «حارس» واقع در شهر «سلفیت» در شمال کرانه باختری به بهانه تلاش برای اجرای عملیات حمله با سلاح سرد(شهادت‌طلبانه) به سوی آنان هدف گلوله قرار دادند.

در پی این جنایت این جوان فلسطینی به شدت زخمی شد و بنابر اعلام منابع محلی وی پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.

تحولات فلسطین؛ از اقامه باشکوه نماز صبح در مسجد ابراهیمی تا زخمی‌شدن جوان نابلسی

وزارت بهداشت دولت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که جوانی که امروز در شمال شهر سلفیت به شهادت رسید، «امیر عاطف ریان» بود که به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید.

شایان ذکر است که ارتش عبری از مدت‌ها پیش به سرکوب فلسطینیان ساکن کرانه باختری شدت بخشیده است.

اعتصاب غذای اسیر ابوهواش وارد 137 امین روز خود شد

اسیر هشام ابوهواش امروز جمعه به رغم وخامت حالش برای 137 امین روز متوالی به اعصاب غذایش ادامه داد. 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که وضعیت جسمی ابوهواش بسیار وخیم است و هر روز نیز وخیم‌تر می‌شود.  

این وزارتخانه اعلام کرد که آزمایش‌های پزشکی ابوهواش نشان می‌دهد که نمک بدنش کاهش پیدا کرده است و آنزیم‌های کبدش افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که ابوهواش از 137روز پیش در اعتراض به بازداشت موقتش دست به اعتصاب غذا زده است.
 
بیانیه حماس به مناسبت روز وفاداری به خبرنگار فلسطینی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) اعلام کرد که خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه فلسطین در تمامی میادین قدرت اراده و عزم خود را به اثبات رساندند.

حماس امروز جمعه به مناسبات روز وفاداری به خبرنگار فلسطینی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه فلسطین جنایات و تجاوزات ارتش اسرائیل علیه ملت فلسطین را رسوا کردند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است که هزاران خبرنگار و فعال عرصه رسانه فلسطین در جریان انجام وظیفه خطیر خود و رساندن صدای مظلومیت ملت فلسطین به گوش جهانیان به دست اشغالگران صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

حماس تمامی سازمان‌ها و نهادهای رسانه‌ای بین‌المللی را به حمایت و همبستگی با خبرنگاران فلسطینی و دفاع از آنان در مصاف با اشغالگران صهیونیست دعوت کرد.

انتهای پیام
captcha