کمک داوطلبان مسلمان به افراد بی‌خانمان در پایتخت ایرلند
کد خبر: 4025382
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰

کمک داوطلبان مسلمان به افراد بی‌خانمان در پایتخت ایرلند

در آستانه سال نوی میلادی یک گروه اسلامی در پایتخت ایرلند دهها کیف حاوی اقلام ضروری بین افراد بی‌خانمان توزیع کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از دابلین لایو، گروهی از زنان مسلمان در دوبلین با اعتقاد به اینکه منابع غذایی می‌تواند در زمستان سخت نجات بخش باشد سعی می‌کنند که هیچ بی‌خانمانی در طول کریسمس و تعطیلات سال نو گرسنه نماند.

در طول هفته گذشته و به ویژه در شب کریسمس، اعضای گروه داوطلبان خواهران مسلمان آیر (Muslim Sisters of Eire) در خیابان‌ها بودند تا «کیف‌های زندگی» را تحویل نیازمندان دهند.

لورین اوکانر (Lorraine O’Connor) رئیس این گروه گفت این کیف‌ها شامل محصولات بهداشتی، کلاه، دستکش، روسری و سایر اقلام ضروری برای افراد بی خانمان است.

این گروه در توئیتی نوشت: تیم‌های ما از ساعت 3 بعدازظهر در مرکز شهر دوبلین هستند و کیف‌ها را تحویل می‌دهند. هر کیف حاوی لوازم ضروری برای کمک به افراد است و شامل کلاه، دستکش، جوراب، روسری، کیسه خواب، غذاهای پروتئینی، بسته‌های بهداشتی است. از همه کسانی که این کمک‌ها را اهدا کردند و این امکان را فراهم کردند سپاسگزاریم.

یکی از اعضای گروه اعلام کرد: مردم نیازمند هستند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. او افزود: ما در کریسمس به مردم کمی آرامش و شادی هدیه می‌دهیم. خواهران مسلمان ایر (MSOE) یک سازمان مستقل از زنان مسلمان ساکن ایرلند است.

در طول پنج سال گذشته، MSOE به صورت هفتگی برای کمک به بی خانمان‌ها در دوبلین، غذای رایگان ارائه کرده است.

با گسترش شیوع کرونا تعداد افراد بی‌خانمان در دوبلین، که دچار فقر غذایی شده‌اند افزایش قابل توجهی داشته است.

این سازمان مسلمان می‌گوید که با فرارسیدن فصل سرما آنها با افزایش درخواست کیسه خواب مواجه شده‌اند و هشدار دادند که افراد بی‌خانمان ترجیح می‌دهند در سرمای خیابان بخوابند تا در خوابگاه.

انتهای پیام
captcha