ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت خیران برای رفع آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4031170
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت خیران برای رفع آسیب‌های اجتماعی

رئیس کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به الزامات تحقق جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) گفت: مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز پایگاه قدرتمند است که می‌تواند با بهره‌مندی از ظرفیت خیرین در رفع مشکلات و آسیب اجتماعی گام بردارد.

سیده مریم حسینی، رئیس کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیده‌مریم حسینی، رئیس کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز، شامگاه دوشنبه، 4 بهمن در صد و نوزدهمین جلسه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز پیرامون حاشیه‌نشینی و رفع ناهنجاری‌ها با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره رفع محرومیت گفت: ۱۳ سال پیش مقام معظم رهبری شیراز را سومین شهر حرم اهل بیت(ع) نامگذاری کردند، اما اقدامات بعد از این نامگذاری تنها به منوط به طرح‌های عمرانی شد و به آسیب‌های اجتماعی پیرامون حرم‌های مطهر کمتر پرداخت شد.

وی با اشاره به سه معضل جنگ نرم، حاشیه‌نشینی و محرومیت گفت: مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز پایگاه قدرتمند است که می‌تواند با بهره‌مندی از ظرفیت خیرین در رفع مشکلات و آسیب اجتماعی گام بردارد.

این عضو شورای شهر شیراز در خصوص تجلیل از همیاران فرهنگ مهربانی، سرای یار مهربان و ترافیک گفت: تقدیر و تجلیل از همیاران شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز باید بعنوان یک رویکرد اصلی مدنظر قرار بگیرد.

عبدالرضا دستغیب، مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز نیز در این جلسه با اشاره به تعداد اعضای هیئت امنا و اعضای این مجمع گفت: خیرین در مجمع به صورت داوطلبانه حضور دارند و برای پیشبرد اهداف گام بر می‌دارند.

وی با بیان اینکه کمرنگ شدن چهره محرومیت و به طبع آن حذف این واژه از ادبیات ما در مقابل با مناطق مختلف شهر یکی از آروزهاست، تصریح کرد: اقدامات ما بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب باید منجر به کاهش محرومیت شود تا این کلمه از فرهنگ لغات ما برداشته شود.

انتهای پیام
captcha