یادواره ۳۵۰ شهید روحانی فارس برگزار می‌شود
کد خبر: 4031878
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

یادواره ۳۵۰ شهید روحانی فارس برگزار می‌شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر فارس از برگزاری یادواره «علمداران هدایت» به منظور پاسداشت یاد و خاطره 350 شهید روحانی ولایت‌مدار استان فارس در ایام دهه فجر خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمودی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمودی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر فارس عصر پنج‌شنبه، 7 بهمن در دیدار با معاون فرهنگی شهرداری شیراز به نقش روحانیان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: خطه فارس مهد پرورش شهدای شاخص روحانی در کشور بوده است.

وی با تأکید بر اینکه باید نقش‌آفرینی تأثیرگذار روحانیت استان فارس که در مبارزه با رژیم طاغوت پهلوی، پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع) برای جامعه تبیین شود، گفت: همیشه روحانیت استان فارس در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی بوده است.

محمودی‌زاده از برگزاری یادواره «علمداران هدایت» به منظور پاسداشت یاد و خاطره 350 شهید روحانی ولایت‌مدار استان فارس در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: در همین راستا کنگره ملی 4 هزار شهید روحانی کشور با شعارمحوری «تعهد سرخ، از حجره تا سنگر» نیز اسفندماه 1400 در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر فارس بیان کرد: روحانیان در برهه‌های حساس تاریخی و در هر عرصه‌ای که کشور نیاز داشته است، وارد عرصه کمک‌رسانی شده‌اند و امروز بسیاری از روحانیان و طلبه‌های انقلابی در قالب گروه‌های جهادی و با تفکر بسیجی در مناطق محروم استان فارس در حال خدم‌ رسانی به اقشار محروم هستند.

وی نقش روحانیت را در حفظ و ترویج احکام دین اسلام و شعائر اسلامی در طول تاریخ غیرقابل چشم‌پوشی دانست و افزود: روحانیون به عنوان یک قشر تاثیرگذار همواره در کنار مردم و در راه ترویج مبانی دینی نقش‌آفرینی کرده و به خصوص در چهار دهه اخیر این قشر با بصیرت و اخلاص مثال‌زدنی پشتیبان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بوده‌اند.

محمودی‌زاده همچنین یاد شهید آیت‌الله دستغیب، امام جمعه فقید شیراز را گرامی داشت و افزود: ایشان یکی از شهدای شاخص روحانی سومین حرم اهل بیت(ع) است که نقش بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی ایفا کرده است و شخصیت این شهید بزرگوار و سایر شهدای روحانی استان فارس باید بیش از پیش به جامعه معرفی شوند.

مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی شهرداری شیراز نیز در این دیدار با استقبال از برگزاری یادواره «علمداران هدایت» در شیراز، گفت: این مجموعه با تمام ظرفیت‌ها و امکانات آماده همکاری در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شاخص نظیر یادواره‌های شهدا و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در شیراز است.

وی در پایان بیان کرد: ترویج فرهنگ و مکتب شهدا در جامعه یکی از رسالت‌های مهم مسئولان فرهنگی است و این کار ویژه مهم توسط شهرداری شیراز پیگیری می‌شود.

انتهای پیام
captcha