اتمام نعمت در ولادت و ولایت امام علی(ع) + فیلم
کد خبر: 4036735
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

اتمام نعمت در ولادت و ولایت امام علی(ع) + فیلم

محسن بادپا به ارائه نکته ناب قرآنی پیرامون ولادت و ولایت امام علی(ع) از زبان قرآن کریم پرداخته است.

محسن بادپابه گزارش ایکنا، محسن بادپا، قاری و فعال قرآنی طی سخنانی به ارائه نکات ناب قرآنی پیرامون ولایت و ولادت حضرت علی(ع) پرداخته است.

وی با اشاره به آیه سوم سوره مائده، که به آیه اکمال دین معروف است و آیه ۱۵۰ سوره بقره گفت: خداوند در آیه «..الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ...» می‌فرماید حال نعمتم را در حق شما تمام کردم یعنی در حقیقت اعلام ولایت و خلافت امام علی(ع) و آیه«...وَلِأُتِمَّ نِعْمَتِی عَلَیْکُمْ وَلَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ...» اشاره به ولادت حضرت علی(ع) دارد؛ در حقیقت آیه ۱۵۰ سوره بقره به ولادت علی(ع) اشاره دارد و آیه دوم ولایت حضرت را نشان می‌دهد و این دو آیه تکمیل‌کننده همدیگر هستند.

این قاری قرآن تصریح کرد: خداوند در هر جای قرآن که فرموده است نعمت را بر حق شما تمام کردم، منظور حضرت علی(ع) بوده است. این یعنی علی(ع) نعمت کامل خداوند بر بندگانش است تا انسان هدایت کامل شود. براساس قرآن اتمام نعمت و هدایتی که با این اتمام نعمت انجام می‌شود از جنس رسالت است و ادامه رسالت همان امامت است. پس علی(ع) اهمیت و ارزشش به اندازه رسالت است.

متن کامل این سخنرانی را می‌توانید در ادامه مشاهده ‌کنید.

 

یادآوری می‌شود، این سخنرانی در شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم، طی ۱۱ تا ۱۳ بهمن‌ماه به همت شورای عالی قرآن در تهران انجام شده است.

انتهای پیام
captcha