کتاب «رباب ام الرضیع الصغیر» منتشر شد
کد خبر: 4040416
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

کتاب «رباب ام الرضیع الصغیر» منتشر شد

کتاب «رباب ام الرضیع الصغیر» درباره زندگینامه حضرت رباب(س) منتشر شد.

کتاب «رباب ام الرضیع الصغیر» منتشر شدحجت‌الاسلام سیدحمید نبوی چاشمی، نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: کتاب مستند و مستدل پیرامون زندگی حضرت رباب(س) وجود نداشته و تنها مقالات پراکنده‌ای بود که مستقل نبودند.

وی با اشاره به اینکه در این کتاب سعی شده در کنار منابع اهل تشیع به منابع اهل تسنن نگاه ویژه‌ای شود، افزود: در ابتدای این کتاب از پدر و نسب ایشان، نحوه اسلام آوردن و ازدواج با امام حسین(ع) و زندگی با این امام معصوم(ع) صحبت شده است.

نبوی تصریح کرد: از بخش‌های بعدی این کتاب می‌توان به حضور حضرت رباب(س) در کربلا، حضرت عبدالله رضی طفل شیرخواره ایشان، حضرت سکینه(س) در کربلا، اسارت و حضور ایشان در مجلس ابن زیاد و صحبت‌های این بانو در این مجلس و در نهایت نحوه رحلت ایشان صحبت اشاره کرد.

این پژوهشگر با بیان اینکه اشعار ایشان در مدح اباعبدالله(ع) در این کتاب نیز آمده، گفت: در پایان هم چند قطعه شعر درباره ایشان از شعرای گرامی آورده شده است.

کتاب ««رباب ام الرضیع الصغیر»» در تیراژ سه هزار عدد در چاپ اول به سفارش کتابخانه تخصصی امام موسی کاظم(ع) قم در 62 صفحه و در قطع خشتی به زینت طبع آراسته شده است.

انتهای پیام
captcha