ابراز همدردی نماینده ایران با خانواده شهدای مسجد پیشاور + عکس
کد خبر: 4041365
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

ابراز همدردی نماینده ایران با خانواده شهدای مسجد پیشاور + عکس

رئیس خانه فرهنگ ایران در پیشاور هم‌زمان با سومین روز شهادت نمازگزاران شیعه در پی حادثه تروریستی در مسجد پیشاور پاکستان، با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه تلخ ابراز همدردی کرد.

ابراز همدردی نماینده ایران با خانواده شهدای مسجد پیشاور + عکسبه گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با سومین روز شهادت نمازگزاران شیعه در پی حمله انتحاری گروه تروریستی داعش در پیشاور پاکستان، مهران اسکندریان، وابسته فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ ایران در پیشاور با حضور در منازل و مراسم سوم شهدای مسجد «کوچه رسالدار» بازار «قصه‌خوانی» پیشاور با بیش از 50 خانواده شهدای این حادثه دیدار و مراتب همدری خود و ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را به آنان ابراز کرد.

در این مراسم فعالان مذهبی، متولیان حسینیه‌ها و چهره‌های شاخص شیعه حاضر در مراسم ضمن استقبال از رئیس خانه فرهنگ ایران در پیشاور، با قرائت فاتحه یاد شهدا را گرامی داشتند.

آنان همچنین، حضور رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور را تسلی و قوت قلبی برای شیعیان دانسته و برای سربلندی مسلمانان و ایران اسلامی دعا کردند.

فعالان مذهبی و متولیان حسینیه‌های پیشاور اظهار کردند: مردم شهیدپرور و مقاوم ایران، همواره الگوی بی‌بدیل و افتخارآمیز برای اتحاد مسلمین در نزد مردم پاکستان، شیعیان جهان و تمام آزادی‌خواهان هستند.

در ادامه مهران اسکندریان، وابسته فرهنگی ایران در مرکز ایالت خیبرپختونخوا پاکستان خطاب به خانواده شهدا با بیان مطالبی در خصوص مقام شهدا گفت: حاصل فداكاری و خون گرانقدر شهدا و تأسی از آموزه‌های اهل بیت(ع)، اسلام و انسانیت را زنده نگه داشته و نفی تکفیر و هوشیاری علیه توطئه‌ دشمنان مشترک مسلمانان و تلاش خستگی‌ناپذیر در راستای اتحاد و همدلی مسلمانان وظیفه همگان است.

وی بیان کرد: شهدای عزیز چراغ همیشه فروزان اسلام و ارزش‌های والای دین مقدس اسلام هستند و خون پاک این عزیزان، درخت تنومند اسلام را آبیاری و به قدرت مسلمانان در برابر تکفیر، تروریسم و دشمنان کمک کرده و یکپارچگی امت اسلامی می‌افزاید.

رئیس خانه فرهنگ ایران از مسجد امامیه معروف به مسجد کوچه رسالدار بازار قصه‌خوانی پیشاور بازدید و با مسئولان مسجد و شاهدان عینی گفت‌وگو کرد.

وی همچنین، با حضور در محل بستری مجروحین حادثه تروریستی در بیمارستان «لیدی ردینگ» پیشاور با مجروحان دیدار و ضمن ابراز همدردی، برای آنان آرزوی سلامتی و عزت کرد.

ابراز همدردی نماینده ایران با خانواده شهدای مسجد پیشاور + عکس

انتهای پیام
captcha