روایاتی جذاب از سرگذشت پيامبران
کد خبر: 4042319
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵
نوروز پای سخن کتاب/ «قصه‌های عبرت‌آموز قرآنی»

روایاتی جذاب از سرگذشت پيامبران

مجموعه سه‌جلدی «قصه‌های عبرت‌آموز قرآنی» به قلم قاسم ایمانی و توسط انتشارات صفحه‌نگار اثر قابل استفاده‌ای برای ایام نوروز است.

قصه‌های عبرت‌آموز قرآنی

به گزارش خبرنگار ایکنا، قاسم ایمانی، از مربی‌های کلاس‌های آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن کریم در قم که تجربه تدریس در کلاس‌های تربیت مربی را هم  در کارنامه معلمی خود دارد، قصه‌های قرآنی که هم طرفداران زیاد  و هم جنبه عبرت‌آموزی بالایی دارد را در مجموعه سه‌جلدی «قصه‌های عبرت‌آموز قرآنی» گردآوری و تدوین کرده و توسط انتشارات صفحه‌نگار به چا‌پ رسیده است.

مؤلف در مقدمه کتاب اول درباره هدف نگارش این کتاب می‌نویسد: «خداوند تبارك و تعالی كه می‌داند طبع بشر برای شنيدن و خواندن قصه‌ها و سرگذشت‌ها ميل و رغبت فراوانی دارند، لذا برای عبرت گرفتن، فكر كردن تربيت و ارشاد مردم سرگذشت‌های حقيقی انبيا و ملت‌های گذشته را در قرآن كريم آورده است و سفارش كرده كه آنها را بخوانيد و از آنها عبرت بگيريد.»

مجموعه سه جلدی كتاب «قصه‌های عبرت‌آموز قرانی» براساس تجربه زياد تدريس در كلاس‌های تربيت مربی و كلاس‌های آموزشی روخوانی، روخوانی و تجويد قرآن كريم كه بيش 35 سال گفته شده و همه خواهان اين قصه‌ها بودند، گردآوری شده است.

جلد اول این مجموعه با تأكيد و سفارشات زياد مربيان قرآن مخصوصاً برای نونهالان و عموم تأليف شده و  شامل قصه‌هايی است كه از قرآن كريم برگرفته شده است و حاوی قصه‌هايی ناب از سرگذشت پيامبران و حاكمانی است كه هر يك به نوبه خود برای پندگيری و عبرت‌آموزی برای ما است.

در جلد دوم «قصه‌های عبرت‌آموز قرآنی» که شامل شش فصل است و هر فصل خود از چند زیرفصل یا بخش تشکیل شده است و قصه‌های قرآنی جذاب ازجمله «قصه ذوالقرنین»، «قصه حضرت هود پیغمبر»، «قصه بلعم باهورا»؛ «قصه زنبور عسل» و...، به‌طور خلاصه و با روشی جذاب بیان شده و بعد از هر قصه هم نتیجه‌گیری جالبی انجام گرفته است.

 در این کتاب، قصه‌هایی آمده است که کاملا صراط مستقیمی را که خداوند در قرآن ترسیم کرده را نشان می‌دهد و ابهامات مهمی که در این حوزه وجود دارد را برطرف کرده و شک و شبهه‌ها را رفع می‌کند.

در مجلد سوم «قصه‌های عبرت‌آموز قرآنی»  هم که در 8 فصل گردآوری و تنظیم شده است، قصه‌های جذابی مانند «قصه قوم سبا»، «قصه اصحاب سبت»، «قصه حضرت موسی و حضرت خضر»، «قصه خلقت عالم از نور پنج تن » و چند قصه عبرت‌آموز دیگر را با بیانی شیوا و جذاب بیان کرده است.

مجموعه سه جلدی «قصه‌های عبرت‌آموز قرآنی» ضمن استفاده مخاطب عام برای مربیان و معلمان مهدکودک‌ها و دبستان‌ها، کلاس‌های قرآنی و تربیتی مناسب است و از محتوای آن می‌توان برای آموزش کودکان و نوجوانان بهره گرفت.

کتاب «قصه‌های عبرت‌آموز قرآنی» به قلم قاسم ایمانی در سه جلد به همت انتشارات صفحه‌نگار چاپ و روانه بازار کتاب شده است.  

انتهای پیام
captcha