فعالیت‌های قرآنی نیروی هوایی ارتش در ماه رمضان تبیین شد
کد خبر: 4046310
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰

فعالیت‌های قرآنی نیروی هوایی ارتش در ماه رمضان تبیین شد

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت ماه مبارک رمضان این نیرو را در شش محور تبیین کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانحجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا با تأکید بر اینکه خداوند در این ماه عنایات و الطاف ویژه‌ای نسبت به بندگانش دارد، اضافه کرد: آنگونه که رسول اکرم(ص) فرموده است «ای مردم، ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد، ماهی که نزد خدا از همه ماه‌ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب‌هایش بر همه شب‌ها و ساعت‌هایش بر همه ساعات برتر است، ماهی است که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف قرار گرفته‌اید و ...».

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی نهاجا در ماه مبارک رمضان در شش محور، اظهار کرد: این برنامه‌ها در راستای تأکیدات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر ارتقای سطح معنویت، تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و حفظ سرمایه‌های معنوی همچون دیانت، ایمان،  تقوا و... در طول خدمت با استفاده از شاخص‌های ارتش انقلابی در راستای برگزاری غنی‌تر مراسم معنوی ماه مبارک رمضان، با بهره‌گیری از ظرفیت حوزه مجازی در کنار فعالیت حضوری برگزار می‌شود.

قاضی با تأکید بر اینکه تمامی برنامه‌های تبلیغی، ترویجی و آموزشی این اداره به صورت حقیقی و در بستر فضای مجازی در شش محور و با همکاری مرکز قرآن، عترت و نماز برگزار می‌شود، ادامه داد: محور «بهار قرآن» با هدف آموزش مفاهیم و تجوید قرآن، برگزاری مسابقات قرآن، نهضت حفظ قرآن، برگزاری کرسی تلاوت تفسیر قرآن به صورت وبینار و در بستر فضای مجازی ویژه کارکنان، تکریم حافظان و پیشکسوتان و نخبگان قرآنی و جزء‌خوانی به صورت حضوری و غیر حضوری برپا می‌شود.

قاضی اضافه کرد: در بخش «غنچه‌های رمضان» شاهد تکریم روزه اولی‌ها، مسابقه نقاشی با موضوع رمضان، آموزش قرآن ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع نماز، شناسایی استعدادهای برتر در حوزه‌های قرآنی با عنوان معرفی ستارگان قرآنی، تکریم نوحافظان قرآن ویژه نونهالان و آموزش نماز و تصحیح قرائت نماز هستیم.

وی ادامه داد: در بخش «جهاد تبیین» به سرفصل‌هایی چون ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی، تبیین و ترویج بیانات مقام معظم رهبری و بیان احکام و پاسخ به شبهات پرداخته می‌شود. همچنین طرحی با عنوان «هر خانه یک مسجد» در قالب بارگذاری دعای هر روز ماه مبارک رمضان، منبر مجازی، بارگذاری ادعیه و اعمال لیلی قدر در فضای خانه، کمک مؤمنانه، اقامه نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خانه‌ها، قرائت روزانه یک صفحه قرآن همراه با تفسیر در فضای منزل برگزار می‌شود.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا بیان کرد: بخشی نیز با عنوان «عطر عترت» در نظر گرفته شده است که با هدف ترویج فضایل اهل‌بیت(ع)، ترویج آموزه‌های نهج‌البلاغه و کلمات قصار و حکمت، بارگذاری نمایشگاه مجازی قرآنی، بارگذاری مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(ع)، ختم دسته جمعی 14 هزار صلوات، بارگذاری دعای هفتم صحیفه سجادیه به نیت سلامتی و از بین رفتن ویروس کرونا و «سفره سلامت» با هدف ترویج توصیه‌های پزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و بیان احادیث پزشکی و تکریم مدافعان سلامت انجام می‌شود. 

ناهید ارنجی

انتهای پیام
captcha