اشتغالزایی برای خانواده‌های زندانیان در اولویت خیران و سازمان‌ها باشد
کد خبر: 4046999
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

اشتغالزایی برای خانواده‌های زندانیان در اولویت خیران و سازمان‌ها باشد

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس با بیان اینکه برای بازگشت سالم زندانی به آغوش خانواده باید دغدغه تأمین معاش خانواده حل شود، گفت: لازم است با استفاده از ظرفیت خیران و سرمایه‌گذاران و نهادهای متولی و سازمان صنایع و معدن، برای این قشر آسیب‌دیده اجتماع اشتغالزایی کرد.

نشست هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محسن انصاری‌منش، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس، امروز، 16 فروردین در نشست هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان شیراز، گفت: یکی از اولویت‌های هشت‌گانه سازمان زندان‌ها در سال 1401، توجه به خانواده زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان است.

وی با بیان اینکه مجرم در چارچوب قانون مجازات می‌شود اما خانواده وی نباید با زندانی شدن سرپرست، از جامعه طرد و نادیده گرفته شود، افزود: زندانی در زندان با هدف اصلاح و بازپروری نگهداری می‌شود تا به جامعه بازگشت سالمی داشته باشد اگر دغدغه وی تأمین معاش خانواده‌اش باشد، رسالت اصلاح و تربیت در سازمان، محقق نمی‌شود، بنابراین باید تمام تلاش ما در انجمن رسیدگی به مشکلات خانواده‌های زندانیان باشد تا زندانی دغدغه خانواده‌اش را نداشته باشد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس اضافه کرد: برای تحقق این مهم، لازم است با استفاده از ظرفیت خیران و سرمایه‌گذاران و نهادهای متولی و سازمان صنایع و معدن، برای این قشر آسیب‌دیده اجتماع اشتغالزایی کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد کارگاه‌های تولیدی در بخش‌های مختلف، با همکاری صنایع می‌تواند نقش بسزایی در اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده زندانیان داشته باشد.

انصاری‌منش با بیان اینکه با پرداخت مستمری ماهیانه، مشکل خانواده‌های زندانیان حل نمی‌شود، گفت: اگر نتوانیم منبع درآمد پایداری برای خانواده‌ها ایجاد کنیم، آسیب‌های اجتماعی این خانواده‌ها را درگیر می‌کند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس تأکید کرد: با کمک به زندانی و خانواده وی ابتدا به خودمان و جامعه  کمک کرده‌ایم و کمک به خانواده‌ها نیز فقط کمک مادی نیست، کمک‌های معنوی، آموزشی و فرهنگی به خانواده‌های زیر پوشش انجمن حمایت، نقش مهمی در توانمندسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین آنان دارد.

انتهای پیام
captcha