دعوت خطیب مسجدالاقصی به وحدت اسلامی برای دفاع از قدس
کد خبر: 4054995
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹

دعوت خطیب مسجدالاقصی به وحدت اسلامی برای دفاع از قدس

خطیب مسجدالاقصی در نماز جمعه این هفته خواستار یکپارچگی صفوف مسلمانان و وحدت اسلامی برای دفاع از شهر قدس شد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، ده‌ها هزار نفر از فلسطینی‌ها امروز نخستین نماز جمعه پس از پایان ماه مبارک رمضان را در صحن‌های مسجدالاقصی و باوجود محدودیت‌های اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی اقامه کردند.

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد: باوجود تدابیر نظامی شدید رژیم صهیونیستی و استقرار شمار زیادی از نیروهای پلیس این رژیم در نزدیک دروازه‌های بخش قدیمی قدس و راه‌ها و خیابان‌های منتهی به مسجدالاقصی و بررسی هویت شخصی شهروندان قریب به 20 هزار نفر موفق شدند خود را به مسجد الاقصی رسانده و نماز جمعه امروز را هم در آنجا اقامه کنند.

شیخ اسماعیل نواهضه، خطیب مسجدالاقصی در خطبه نماز جمعه امروز یکپارچگی صفوف و وحدت عربی و اسلامی برای دفاع از شهر قدس را خواستار شد و گفت رژیم اشغالگر به دنبال تغییر جلوه‌های دینی و تاریخی قدس و مسجد الاقصی است که مورد یورش مستمر صهیونیست‌ها قرار دارد.

وی تاکید کرد: رژیم اشغالگر هرگز دوام نخواهد داشت و به سمت نابودی است و هر چقدر برخی تلاش کنند که تاریخ را جعل کنند؛ اما به لطف مقاومت فلسطین و پایبندی به حقوق خود این توطئه‌ها ناکام خواهد ماند.

نظامیان اشغالگر از دیروز تا سحرگاه امروز جمعه 44 فلسطینی را در شهر قدس اشغالی بازداشت کردند و قریب به 38 نفر در درگیری‌هایی که همزمان با یورش 792 شهرک‌نشین صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی صورت گرفت، زخمی شدند.

مانوئل مسلم، عضو کمیته دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین نیز تاکید کرد: خاک قدس و مسجد الاقصی و کلیسای القیامه و مسجد ابراهیمی تنها با گلوله تفنگ نیروهای مقاومت پاکسازی می‌شود.

او تاکید کرد: نه توافقنامه اسلو و نه سازش با اسرائیل ما را به راه قدس هدایت نمی‌کند. تنها تفنگ مقاومت است که ما را در این مسیر جلو می‌برد.

این کشیش مسیحی تاکید کرد: قدس قطب نمای فرزندان ملت فلسطین باقی خواهد ماند و نیروهای مقاومت ما زمین نمی‌نشینند تا وقتی که قدس را آزاد کنند. نیروهای مقاومت می‌میرند تا با دستان خود قدس را زنده نگاه دارند و به روی مزدوران اجاره‌ای و خائنان به سرزمین و مقدسات فلسطین آب دهان بیاندازند.

در عملیات‌های استشهادی سه ماهه اخیر در سرزمین‌های اشغالی دستکم 18 صهیونیست به هلاکت رسیدند.

درگیری امروز نظامیان صهیونیست با نمازگزاران فلسطینی در شهرک‌های قریوت در جنوب شرق نابلس و بیت دجن در شرق نابلس هم شماری زخمی برجای گذاشت.

نظامیان اشغالگر با حمله به راهپیمایی شهروندان فلسطینی که پس از اقامه نماز جمعه در این مناطق در اعتراض به شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی تجمع کرده بودند شماری را به ضرب گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور مصدوم کردند.

انتهای پیام
captcha