الگوی آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت توجه به آموزه‌های دینی است
کد خبر: 4066138
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

الگوی آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت توجه به آموزه‌های دینی است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای اینکه چرخه آبادانی و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت حاصل شود، باید به دور از الگوبرداری و اقتباس‌گری از نظام‌های دیگر، در مسیر اجرای سند تحول و اسناد بالادستی آموزش و پرورش پیش برویم و الگوی خاص خود را داشته باشیم، گفت: تصمیم داریم تا این کار را با توجه به آموزه‌های دینی انجام دهیم.

دیدار وزیر آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امروز، 2 تیرماه در سفر به شیراز و دیدار با آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان به نقش و جایگاه آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش باید خود را به صورت یک نظام تعلیم و تربیت اسلامی و انقلابی به معنای واقعی نشان دهد و در این زمینه هم باید برنامه‌ریزی کرده و بر اساس آن حرکت کند.

وی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش باید از الگوی خاص در امر تعلیم و تربیت استفاده کند که این مسئله در سند تحول بنیادین طراحی شده است چرا که نظام تعلیم و تربیت با اکسیر انقلاب اسلامی است که نظام متفاوتی ایجاد خواهد کرد.

نوری با بیان اینکه نهایت تلاش خود را برای اجرای دقیق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به کار خواهیم گرفت، پیشرفت و متمایز بودن این وزارتخانه را ناشی از همین مسئله دانست و افزود: برای اینکه چرخه آبادانی و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت حاصل شود، باید به دور از الگوبرداری و اقتباس‌گری از نظام‌های دیگر، در مسیر اجرای سند تحول و اسناد بالادستی آموزش و پرورش پیش برویم و الگوی خاص خود را داشته باشیم، لذا تصمیم داریم تا این کار را با توجه به آموزه‌های دینی انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: آموزش و پرورش باید بر اساس سند تحول بنیادین و در راستای الگوی انقلاب اسلامی به خصوص در بیانیه گام دوم گام بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه نماینده ولی فقیه در استان‌ها اشاره کرد و افزود: این جایگاه در حقیقت ویژه است و رهبری هیئت اندیشه‌ورز سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را دارد که اثرات بسیار خوب و با برکتی هم خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha