کتاب «اصول العقائد و جامع الفوائد» رونمایی می‌شود
کد خبر: 4072887
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳

کتاب «اصول العقائد و جامع الفوائد» رونمایی می‌شود

حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی، منبری و استاد حوزه علمیه از رونمایی از کتاب «اصول العقائد و جامع الفوائد» با سخنرانی آیت‌الله کریمی جهرمی خبر داد.

کتاب «اصول العقائد و جامع الفوائد» رونمایی می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی میرلوحی، استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با ایکنا از مراسم رونمایی کتاب «اصول العقائد و جامع الفوائد»، خبر داد و گفت: علامه سیدمحمدهادی میرلوحی، متوفای 330 سال پیش در اصفهان است؛ پدر ایشان سیدمحمد میرلوحی بود که قبلا به نقیبی موسوی سبزواری معروف بود و بعد از آمدن به اصفهان به میرلوحی اصفهانی معروف شد.

وی افزود: فرزند ایشان علامه سیدمحمدهادی میرلوحی، صاحب کتاب «اصول العقائد و جامع الفوائد» است که این کتاب امروز به مناسبت روز مباهله رونمایی خواهد شد.

وی افزود: میرلوحی پدر که از سبزوار به اصفهان رفت کتاب‌های فراوانی دارد از جمله کتاب «کفایة المهتدی فی معرفة المهدی(عج)» که علما و بزرگان از آن با عنوان «اربعین سیدمیرلوحی یا اربعین فاضل میرلوحی» یاد می‌کنند، چون واجد 40 حدیث است. خیلی از بزرگان مانند؛ آقاشیخ حسین نوری؛ استاد شیخ عباس قمی، از کتاب علامه میرلوحی نقل کرده و آن را کتاب مهم و واجد موارد منحصر به‌فرد شمرده است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: فرزند ایشان، علامه سیدمحمدهادی میرلوحی هم در دوره خود مجتهد بود، در حوزه اصفهان  درس و بحث داشت و از فقهای بزرگ و از شاگردان مجلسی، میرفندرسکی، میرداماد، شیخ بهایی و ... بود و این کتاب یعنی «اصول العقائد و جامع الفوائد» متعلق به ایشان است و رونمایی خواهد شد.

میرلوحی بیان کرد: ایشان در یک رؤیای صادقه یا مکاشفه در بیداری، حضرت امیرالمؤمنین(ع) را زیارت می‌کند و آن حضرت به وی دستور می‌دهد این کتاب را در دفاع از عقاید حقه شیعه و امامت حضرت بنویسد و چنان چه در مقدمه کتاب آمده ایشان 40 روز درس را تعطیل کرد و با استنادات فراوان به قرآن کریم و روایات به دفاع از ولایت و امامت امام علی(ع) پرداخته است.

وی اظهار کرد: این کتاب در آن دوره که اصفهان، مرکز سب و لعن و دشنام به امیرالمؤمنین(ع) بود در گسترش تشیع نقش مهمی داشت، رحلت ایشان هم در جمادی الثانی 1113 قمری یعنی دقیقا 330 سال پیش است. پدرشان علامه میرلوحی حدود 1085 از دنیا رفته که همزمان با اتمام کتاب کفایة المهتدی فی معرفة المهدی(عج) است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نسل و ذریه علامه میرلوحی از 313 سال پیش با عنوان سادات میرلوحی مملو از علما و فقها و بزرگان و اهل ولایت هستند.

وی ادامه داد: مراسم رونمایی از این کتاب امشب، دوم مردادماه با سخنرانی آیت‌الله کریمی جهرمی و مؤلف این اثر، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی درچه‌ای در قم و در مدرسه امام مهدی(عج) برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha