اجرای طرح «۳۱۳» در مدارس فارس
کد خبر: 4082230
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

اجرای طرح «۳۱۳» در مدارس فارس

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از اجرای طرح «313» برای اولین‌بار در کشور در راستای معرفی شخصیت‌های شاخص ارزشی که در تعمیق هویت اسلامی، انقلابی و ایرانی نقش دارند در مدارس استان خبر داد.

مرتضی کریمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مرتضی کریمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس، امروز، 9 شهریورماه در نشست هم‌اندیشی معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی ادارات آموزش و پرورش استان فارس، سازمان دانش‌آموزی را نهاد متولی تربیت اجتماعی در دانش‌آموزان معرفی کرد و افزود: این سازمان با بهره‌مندی از سه تشکل پیشتازان، مجلس دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا در راستای تحقق ماموریت‌ها و رسالت‌های خود با رویکرد تحولی و مأموریت محور می‌کوشد.

وی تصریح کرد: آنچه که در سازمان دانش‌آموزی در 6 ماه گذشته دنبال کرده‌ایم، ماموریت محوری مبتنی بر تربیت اجتماعی با نگاه انقلابی بوده است.

کریمی با تأکید بر اینکه در سازمان دانش‌آموزی به دنبال بنگاه‌داری اقتصادی نیستیم، افزود: ما به دنبال کار تربیتی تخصصی هستیم که در مناطق این مسئله باید در شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی مورد بررسی قرار گیرد و راستای تربیت تمام ساحتی تمام امکانات و ظرفیت‌ها به منظور ارتقای آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان به کار گرفته شود.

وی، عمل به آنچه مورد تایید قانون است و فعالیت در زیر چتر نظارتی دستگاه‌های ناظر را از اولویت‌های این سازمان دانست و گفت: در راستای بسته تحولی ویژه برنامه‌هایی را در سطح استان اجرا کردیم که به همت شما در مناطق به خوبی اجرا شده است که از جمله آنان می‌توان به برگزاری ویژه برنامه فراگیر دختران بانوی بهشت برای اولین‌بار در کشور، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و بصیرتی در مدارس، راه‌اندازی پایگاه‌های اوقات فراغت در مناطق کم برخوردار،‌ تاسیس فاز اول باشگاه مهارت، راه‌اندازی خانه دانش‌آموز، دوره تربیت مربی المپیاد رویش، جذب و ساماندهی مربیان جوان، اردوهای فرهنگی هویتی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی مأموریت محور و... اشاره کرد که به همت معاونان پرورشی در تمام مناطق به خوبی اجرا شده است.

معرفی شخصیت‌های شاخص ارزشی

طراحی و اجرای 2 ماموریت دیگر در سازمان دانش‌آموزی از دیگر صحبت‌های کریمی در جمع معاونان پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش استان فارس بود؛ وی طرح ۳۱۳ را به عنوان طرحی که برای اولین بار قرار است در کشور در راستای معرفی شخصیت‌های شاخص ارزشی که در تعمیق هویت اسلامی، هویت انقلابی و هویت ایرانی نقش دارند، معرفی کرد.

وی ادامه داد: در هر منطقه‌ افراد ارزشمند و چهره های ماندگاری داریم که کارهای شاخصی در منطقه انجام داده یا می‌دهند و می‌توانند به عنوان نماد هویتی منطقه به سایرین معرفی شوند و قرار است بر اساس این طرح هر استان 313 الگوی هویتی را به واسطه دانش‌آموزان به جامعه معرفی کند و در نهایت با نظام انتخاب شایسته منتخبی از شخصیت‌های 32  استان در قالب 313 الگوی هویت بخشی کشوری در نمایشگاه تهران معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در ادامه با نظر به صدور دستورالعمل اردوهای هویتی فراگیر ویژه دانش‌‎آموزان برای اولین بار در کشور گفت: طراحی اردوهای هویتی با محوریت گردشگری رویداد به منظور تقویت ابعاد مختلف هویتی دانش‌آموزان مبتنی بر سبک زندگی اسلامی، انقلابی، ایرانی نیز گامی موثر در این راستاست که سازمان دانش‌آموزی در این مسیر مأموریت محور به ایفای نقش خواهد پرداخت.

ارائه گزارش اقدامات دولت به مردم

وی با اشاره به اینکه ما در مجموعه آموزش و پرورش در رسانه‌ای کردن فعالیت‌هایی که در حال انجام است باید توجه بیشتری داشته باشیم، گفت: مسئله امیدبخشی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است باید با رسانه‌ای شدن فعالیت‌های مؤثری که در حال انجام است محقق شود.

کریمی تأکید کرد: امروز الزام است به ما که در برابر تبلیغات جهت‌دار که سعی دارد خدمات دولت مردمی را کم‌فروغ کند، با ارتباط دائمی با رسانه‌ها همراه با پیوست فرهنگی به جامعه بگوییم که در آموزش و پررورش دولت مردمی چه اتفاقاتی برای اولین بار در حال انجام است و مردم گزارش اقدامات خدمتگزاران خود را به صورت شفاف ببینند تا قضاوت تمام‌نما داشته باشند.

وی با تصریح به اینکه امروزه جنگ، جنگ روایت‌ها است، گفت: در همین راستا دوره‌ای با عنوان شایسته‌ساز برای فرهنگیان جوان طراحی کردیم و آموزش‌های کاربردی فعالیت موثر در فضای مجازی را به آنان آموزش داده‌ایم و حدود ۸۰۰ نفر از فرهنگیان جوان مناطق سراسر استان در این دوره تخصصی شرکت کرده‌اند که دوره‌های تداوم آموزش نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس در پایان با تأکید بر اینکه بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی به عنوان یک مسئله جدی و کارویژه در این مجموعه از معاونان پرورشی و تربیت بدنی ادارات استان خواست تا توجه ویژه‌ای در تحقق اهداف این بسته تحولی متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha