بزرگترین اردوی فراگیر تشکیلاتی دانش‌آموزان در فارس برگزار شد
کد خبر: 4087020
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

بزرگترین اردوی فراگیر تشکیلاتی دانش‌آموزان در فارس برگزار شد

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برگزاری اولین اردوی فراگیر تشکیلاتی ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر پیشتاز سازمان دانش‌آموزی با رویکرد تربیت اجتماعی مبتنی بر سند تحول بنیادین در این استان خبر داد.

مرتضی کریمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مرتضی کریمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس امروز، 30 شهریورماه در جمع خبرنگاران  از برگزاری اولین اردوی فراگیر تشکیلاتی ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر پیشتاز سازمان دانش‌آموزی در فارس خبر داد و گفت: این اردو با رویکرد تربیت اجتماعی مبتنی بر سند تحول بنیادین برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بعد از دو سال کرونا و تعطیلی فضاهای اردویی، دانش‌آموزان پیشتاز استقبال بسیاری نسبت به این اردوها داشتند، افزود: این اردو در مناطق و شهرستان‌های استان فارس و با حضور بیش از 6 هزار دانش‌آموز به صورت فراگیر برگزار شد.

کریمی، از جمله اهداف این اردوی تشکیلاتی را تقویت ابعدا دینی و معنوی دانش‌آموزان و ارتقای روحیه مشارکت‌جویی و کارگروهی، پذیرش نظم و قانونمندی و تاب‌آوری و سازگاری در بین دانش‌آموزان برشمرد و گفت: اصل و بنیان اردوهای ملی قطبی سازمان دانش‌آموزی استوار بر ساحت‌های شش‌گانه‌ سند تحول بنیادین است و هدف از این اردوها آمادگی دانش‌‍‌‌آموزان به منظور فراگیری مهارت‌های مقدماتی و کشف و پرورش استعدادهای نهفته و خلاق پیشتازان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بسترهای مهم تربیت دانش‌آموزان اردوهای دانش‌آموزی است، برگزاری اردو را در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان موثر دانست و افزود: تحقق اهداف سازمان دانش‌آموزی در گرو تربیت، آماده‌سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس بیان کرد: دانش‌آموزان در این اردوها آموزش‌های جامعی در حوزه‌‌های مختلف تشکیلاتی از جمله حوزه اعتقادی، سیاسی و فکری می‌بینند و به منظور فراگیری مهارت‌های مقدماتی، کشف و پرورش استعدادهای نهفته و خلاق پیشتازان، با فنون و مهارت‌های مختلف زندگی در شرایط سخت و زندگی اجتماعی و با آداب و رسوم و فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شوند.

به گفته وی، در این اردو که با همکاری مربیان و مسوولان سازمان دانش‌آموزی مناطق و شهرستان‌های استان و همچنین با حمایت‌های روسای ادارات و معاونین پرورشی ادارات برگزار شده است، دانش‌آموزان حس استقلال و مسئولیت‌پذیری را در قالب اردو و فراهم کردن نیازهای خود با حداقل‌ شرایط و امکانات را تجربه کردند و موجب افزایش روحیه جمع پذیری، قانون مداری و نظم تشکیلاتی و گروهی اعضای سازمان دانش‌آموزی شده است.

کریمی ادامه داد: اردوی فراگیر تشکیلاتی دانش‌آموزان پیشتاز استان فارس، علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی، به دنبال تقویت روحیه دینی و ملی، تقویت روحیه خودسازی، اعتماد به نفس و تاب‌آوری در شرایط خارج از خانه و تقویت روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت جویی اعضا نیز بوده است که خوشبختانه با استقبال پر شور دانش‌آموزان این مهم نیز محقق شده است.

انتهای پیام
captcha