آغاز دوره تربیت مربی از سوی دارالقرآن اهل‌بیت در روستای بودان
کد خبر: 4095555
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

آغاز دوره تربیت مربی از سوی دارالقرآن اهل‌بیت در روستای بودان

دوره عمومی و تخصصی تربیت مربی و مدیر قرآنی در پایگاه قرآنی روستایی مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) در روستای بودان آغاز شد.

دوره تربیت مربی و مدیر قرآنیبه گزارش ایکنا، در ادامه طرح محرومیت‌زدایی پیرامون آموزش قرآنی از مناطق کمتر برخوردار استان اصفهان و در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی با آموزش مبانی دینی و معارف ناب اهل‌بیت، دوره عمومی و تخصصی تربیت مربی و مدیر قرآنی در جدیدترین پایگاه قرآنی روستایی مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت در روستای بودان از توابع شهرستان تیران و کرون آغاز شد.

در همین راستا ۸۰ نفر از داوطلبان مربیگری در  دوره‌های مختلف قرآنی پس از ارزیابی اولیه به این دوره از کلاس‌ها راه پیدا کردند که بعد از گذراندن دوره فشرده آموزشی، مهارت‌های تدریس روخوانی و روان‌خوانی و تجوید و مفاهیم و معارف اسلامی را فرا گرفته و در پایان بعد از اخذ آزمون از شرکت‌کنندگان و قبولی در آن، قبول‌شدگان به عنوان مربیان و اساتید قرآنی در شعب مختلف مؤسسه مشغول به فعالیت می‌شوند.

از امتیازات برگزاری این دوره‌ها می‌توان به رشد و ارتقای سطح قرآنی شرکت‌کنندگان، همچنین خودکفا شدن روستاها از نظر تأمین استاد و مربی قرآن، ایجاد شبکه‌های قرآنی فعال در روستاها، ترویج سبک زندگی قرآنی و مهدوی و ایجاد نشاط بیشتر قرآنی در سطح روستاها اشاره کرد که با استقبال بسیار خوب اهالی روبه‌رو شده است.

مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت در راستای عمل به فرامین رهبر معظم و فرزانه انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، تمرکز خود را بر جامه عمل پوشاندن به این مطالبه قرار داده و پایگاه‌های قرآنی روستایی بیشترین سرمایه‌گذاری خود را به همین امر اختصاص داده‌اند.

ایجاد ۱۱۰ خانه قرآنی از تعهدات مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) است و پایگاه قرآنی شعبه امام رضا(ع) روستای بودان یکی دیگر از این تعهدات است.

یادآور می‌شود، دوره تربیت مربی و مدیر قرآنی همزمان با میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان مربیگری دوره‌های مختلف علوم قرآنی آغاز شد.

انتهای پیام
captcha