ایجاد فتنه، اولین راه ورود استکبار است
کد خبر: 4096410
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

ایجاد فتنه، اولین راه ورود استکبار است

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه پیشنیه تفکر استکباری به شیطان باز می‌گردد، گفت: شیوه استکبار و مستکبر برای ورود این است که اول فتنه ایجاد می‌کند، حق و باطل را به هم می‌آمیزد و در اذهان رسوب می‌کند و این چنین زمینه حضور خود را فراهم می‌سازد.

جاسم حسینی زادهبه گزارش ایکنا از خوزستان، جاسم حسینی‌زاده، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در آیین نواختن زنگ استکبارستیزی که امروز چهارشنبه 11 آبان در دبیرستان حضرت رقیه(س) در شهرستان باوی برگزار شد، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم استکبار، خوب است بدانیم این نوع تفکر و نگاه از چه زمانی به وجود آمده است؟ اگر به قرآن کریم رجوع کنیم، می‌بینیم اولین مستکبر، شیطان بود. آیه 34 بقره درباره استکبار شیطان برای ما سخن گفته است.

وی ادامه داد: شیوه استکبار و مستکبر برای ورود این است که اول فتنه ایجاد می‌کند، حق و باطل را به هم می‌آمیزد و در اذهان رسوب می‌کند. اول شرایط را فراهم می‌کند و بعد خود وارد می‌شود. ایجاد فتنه از گذشته‌ها بوده و تنها مربوط به زمان ما نیست و همچنان ادامه دارد.  

 حسینی‌زاده گفت: حضرت علی(ع) می‌فرماید: اگر این اتفاق نمی‌افتاد که باطل خود را با حق ممزوج کند، کسانی که به دنبال راه درست بودند، راه را گم نمی‌کردند. امروز نیز ما با اخبار جعلی و فیک نیوز مواجهیم. مقابله با این اخبار، راه دارد. شما باید به این سلاح مسلح شوید و بدانید که اخبار خود را از چه منبعی دریافت کنید و چطور خبر درست از نادرست را تشخیص دهید.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در حدیثی می‌خوانیم اگر فتنه‌ها شما را پوشاند و مانند شب تاریک شما را فراگرفت، به سراغ قرآن بروید. باید در کنار قرآن به اهل بیت(ع) مراجعه کنیم، چنانکه پیامبراکرم(ص) این دو را در کنار هم عامل نجات از گمراهی معرفی کردند. به این دو تمسک کنید.

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید اگر خداوند خیر کسی را بخواهد، محبت امام حسین(ع) را در قلب او می‌گذارد، اگر می‌‍‌خواهیم خود را در مقابل شبهات و فتنه‌ها بیمه کنیم، به سراغ اهل بیت (ع) برویم. حضرت می‌فرمایند: «فرزند خود را بر سه خصلت ادب کنید، محبت پیامبر اکرم(ص)، محبت خاندان او و قرآن کریم.» راهکار ورود به قرآن، اهل بیت(ع) است. هر وقت شهبه‌ای به سراغتان آمد به سراغ قرآن و اهل بیت(ع) بروید.

انتهای پیام
captcha