هنوز مجوزی برای «واسطه‌گری ازدواج» صادر نشده است
کد خبر: 4096505
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
مهدی متقی‌فر:

هنوز مجوزی برای «واسطه‌گری ازدواج» صادر نشده است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: سامانه صدور مجوز واسطه‌گری ازدواج برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شده، اما هنوز هیچ مجوزی صادر نشده است.

مهدی متقی‌فر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزشحجت‌الاسلام والمسلمین مهدی متقی‌فر، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در گفت‌وگو با ایکنا درباره سیاست‌های جوانی جمعیت و تعالی خانواده گفت: در وزارت ورزش و جوانان چند مأموریت داریم، یکی از این مأموریت‌ها در رابطه با صدور مجوز واسطه‌گری ازدواج است که با تأیید سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود. صدور مجوز به این صورت است که افرادی که می‌خواهند مجوز دریافت کنند به سازمان تبلیغات اسلامی مراجعه و تأییدیه لازم را دریافت و سپس آن را در سایت وزارت ورزش و جوانان در بخش میز خدمت الکترونیکی، لینک مجوز‌ها، گزینه مراکز فعال در انتخاب همسر بارگذاری می‌کنند.

وی افزود: سامانه صدور مجوز واسطه‌گری ازدواج برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شده و هنوز هیچ مجوزی صادر نشده است، چرا که سازمان تبلیغات اسلامی هنوز کسی را تأیید نکرده است.

متقی‌فر ادامه داد: حمایت از گروه‌ها و فعالان جمعیت و ازدواج خانواده یکی دیگر از مأموریت‌های وزارت ورزش و جوانان است که از سال گذشته شکل گرفته و در این راستا از ۹۰ گروه ترویج و تسهیل ازدواج و فرزندآوری و جمعیت حمایت شده است.

وی با اشاره به تعداد جوانان در سن ازدواج بیان کرد: آمار متعدد است و بستگی به بازه سنی جوانان دارد، اما سن ازدواجی که می‌توان بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد، ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال هستند. بنابر این قاعده‌ای به نام تجرد قطعی را قبول نداریم و معتقدیم اگر کسی از جهت فکری و اندیشه‌ای به ازدواج فکر نمی‌کند به دلیل تغییر سبک زندگی است، زیرا این طور نیست که اغلب آن‌ها مشکل معیشتی داشته باشند. 

متقی‌فر با اشاره به وام ازدواج اعطا شده گفت: آمار تسهیلات ازدواج را از بانک مرکزی دریافت و برای استان‌ها در ستاد‌های ساماندهی ارسال می‌کنیم و سپس از شورای استان‌ها پیگیری می‌شود که امسال توانستیم عدد پرداختی‌های وام ازدواج را افزایش دهیم. در واقع با پرداخت ۶۷ هزار میلیارد تومان وام در شش ماهه نخست سال، این رقم در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ادامه داد: ۱۵ هزار میلیارد تومان وام فرزندآوری پرداخت شده است. 

انتهای پیام
captcha