حضور دهه هشتادی‌ها در 13 آبان توطئه‌ها برای سوء‌استفاده از این نسل را خنثی می‌کند
کد خبر: 4096532
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
مهدی عرب‌صادق:

حضور دهه هشتادی‌ها در 13 آبان توطئه‌ها برای سوء‌استفاده از این نسل را خنثی می‌کند

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت جامعه دانش‌آموزی برای دشمن در قضایای اخیر، گفت: حضور پررنگ دهه هشتادی‌ها در کنار دانشجویان در مراسم 13 آبان و سایر مناسبت‌های انقلابی به مانند آبی روی آتش و تیر خلاصی به دشمن است و به دشمن این پیام را می‌رساند که نمی‌تواند از این نسل در جهت ضدیت با اسلام، ایران و انقلاب سوء‌استفاده کند.

مهدی عرب صادق، معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی

مهدی عرب‌صادق، معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره درس‌های مردم و مسئولان از مجموعه اتفاقات کشور در چند وقت اخیر و منتهی شدن آن به جنایت تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) برای عدم تکرار این چرخه خطرناک خشونت گفت: مردم و مسئولان بایستی در شرایط پسافتنه درس‌های دقیقی از این اتفاقات بگیرند و مسئولان پس از بررسی جدی این قضایا، وارد یک سری اقدامات اصلاحی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی شوند و با رویکرد عملگرایانه و با عملکرد مبتنی بر کارکردهای مورد نیاز نظام در گام دوم انقلاب اصلاحات اجتماعی لازم را انجام دهند.

وی افزود: هر جامعه‌ای متشکل از طبقات اجتماعی مختلف است که وجود آنها ضروری است اما اگر شکاف‌های طبقاتی زیاد شود منجر به برخوردها و تنش‌هایی در جامعه می‌شود که ممکن است آثار و تبعات سنگینی برای کشور داشته باشد، لذا در این وضعیت مسئولان باید در جهت ترمیم شکاف‌های اجتماعی و طبقاتی جدیت و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند تا کشور از این وضعیت خارج شود.

فرصت‌سازی از تهدید دشمن

عرب‌صادق اظهار کرد: اگر تهدیدی که دشمن برای کشور ایجاد کرد با نگاه دقیق و کارشناسانه بررسی شود می‌تواند به فرصتی برای تعالی و ترقی انقلاب در گام دوم تبدیل شده و نظام مبتنی بر رویکردها و آرما‌ن‌های انقلاب اسلامی 57 ارتقا پیدا کند.


بیشتر بخوانید:


معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی درباره تلاش دشمن برای تشدید دوقطبی‌ها در جامعه و حتی رساندن این دوقطبی‌ها به سطح برادرکشی و کشتار مردم علیه مردم گفت: مسیر براندازی دشمن تغییر پیدا کرده و با راهبرد تجزیه‌طلبی به دنبال پیشبرد برنامه براندازی است و نقشه راه آنها در این مسیر ایجاد و تقویت دوقطبی‌های مختلف در جامعه است و می‌خواهند مردم را در یک قطب و حاکمیت را در قطب مقابل قرار دهند و در کنار این دوقطبی اصلی، دوقطبی‌های فرعی مانند باحجاب ـ بی‌حجاب، بسیجی ـ غیر بسیجی، دانشجو ـ غیر دانشجو، شیعه ـ سنی، فارس ـ کرد، فارس ـ بلوچ و امثال اینها را نیز فعال کرده‌اند.

دوقطبی‌سازی برای تجزیه ایران

وی تصریح کرد: در حقیقت دشمنان مجموعه‌ای از دوقطبی‌ها را حول قومیت، مذهب، مسائل سیاسی و ... شکل داده‌اند و حتی در قالب نگاه به شرق و نگاه به غرب می‌خواهند سیاست خارجی کشور را نیز دوقطبی کنند و مسئولان کشور نباید بازی بخورند و در زمین طراحی شده دشمن بازی کنند.

عرب‌صادق یادآور شد: همه مردم، چه باحجاب و چه با حجاب کمتر، شهروندان جمهوری اسلامی و جزو ملت ایران هستند و نظام هیچ تقسیم‌بندی بین مردم ایران انجام نمی‌دهد و برمبنای این قطبیت‌ها تصمیم نمی‌گیرد. به عبارتی یک فرد کم حجاب در قطب مقابل نظام قرار نمی‌گیرد که اگر نظام چنین عمل کند یک شکست اجتماعی رقم می‌خورد، لذا باید در تصمیم‌گیری‌ها دوقطبی‌ها کمرنگ و حذف شده و فرآیند تصمیم‌سازی تا اجرا براساس یک نگاه پیوسته اجتماعی و فارغ از فضای سیاه و سفید انجام شود.

پیام حضور دهه هشتادی‌ها در 13 آبان

عرب صادق درباره اهمیت تقارن این اتفاقات با مراسم 13 آبان و پیام حضور پررنگ مردم در مراسم امسال با وجود ناامنی و تلاطم‌های روانی و امنیتی اخیر گفت: اصل کسانی که این فتنه را شکست دادند مردم بودند و به طور طبیعی اگر مردم باز هم پای کار باشند همه تیرهای دشمن به خطا خواهد خورد. امروز مردم با مشکلات معیشتی مواجه هستند و مسئولان نباید از این امر غفلت کنند و با تلاش در حل این مشکلات سرمایه اجتماعی نظام را تقویت کنند. هر چند بخش عمده این مشکلات معیشتی را دشمن با تحریم و فشارهای اقتصادی و فضاسازی رسانه‌ای و جنگ روانی ایجاد کرده است.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی ابراز کرد: امروز جامعه دانشگاهی به منزله صف مقدم استکبارستیزی و آفریننده اصلی تسخیر لانه جاسوسی، می‌تواند مطالبات به حق مردم را علمی سازی، نظریه‌پردازی کرده و در قالب راهبردها به مسئولان ارائه دهد اما متأسفانه دانشگاه‌های ما تا حدی از نمایندگی مطالبات مردم فاصله گرفته‌اند که ریشه اصلی این فاصله کوتاهی‌ها در دولت‌های مختلف نسبت به مسئله آموزش و پرورش است که امروز ما را با شکاف دانشگاه ـ جامعه مواجه کرده که زمینه آن در آموزش و پرورش و غفلت این نهاد از نقش پرورش و به روز نبودن راهبردهای تربیتی، پرورشی و فرهنگی است.

عرب‌صادق تأکید کرد: دانش‌آموزان امروز دانشگاهیان آینده هستند و می‌توانند شکاف‌های اجتماعی را از طریق رهبری و پیگیری مطالبات مردم کاهش دهند، لذا با توجه به اهمیت جامعه دانش‌آموزی برای دشمن در قضایای اخیر، حضور پررنگ آنها در کنار دانشجویان در مراسم 13 آبان و سایر مناسبت‌های انقلابی به مانند آبی روی آتش و تیر خلاصی به دشمن است.

مسئولان نسل جدید را بهتر ببینند

وی بیان کرد: در مقابل مسئولان نیز باید دهه هشتادی‌ها را بهتر ببینند و درک کنند. دهه هشتادی‌ها نسبت به نسل‌های پیشین ظرفیت‌های بیشتری دارند که باید از این ظرفیت در جهت تقویت و پیشبرد انقلاب استفاده کرد. البته این به معنای برنتابیدن رویکردهای مخالف در بین بخش‌هایی از این نسل نیست بلکه باید رویکردهای مخالف را جذب و در مسیر نیازهای انقلاب تقویت کرد تا دیگر با مشکلی به نام شکاف نسلی مواجه نشویم و دشمن نتواند از این نسل در جهت اهداف خود بهره ببرد.

عرب‌صادق در پایان اظهار کرد: براین اساس نقش‌آفرینی این نسل در مراسم 13 آبان این پیام را به مسئولان می‌دهد که با پذیرش برخی تفاوت نگرش‌ها و رویکردهای این نسل با خود، آنها را جزو مجموعه جبهه انقلاب بدانند و به دشمن نیز این پیام را می‌رساند که نمی‌تواند به واسطه وجود برخی تفاوت گرایش‌ها و سلایق، از این نسل در جهت ضدیت با اسلام، ایران و انقلاب سوء استفاده کند.

انتهای پیام
captcha