وقت‎‌شناسی ملت استکبارستیز؛ همدل مقابل جنگ ترکیبی دشمن ایستاده‌ایم
کد خبر: 4096536
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
گزارش ایکنا از مراسم یوم‌الله 13 آبان

وقت‎‌شناسی ملت استکبارستیز؛ همدل مقابل جنگ ترکیبی دشمن ایستاده‌ایم

با توجه به اغتشاشات اخیر در کشور که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن تحت عنوان «جنگ ترکیبی» دشمن یاد کردند و فرمودند که آمریکا، رژیم صهیونیستی بعضی از قدرت‌های موذی اروپا و برخی گروهک‌ها، همه امکانات خود را برای ضربه زدن به ملت ایران به میدان آورده بودند، مردم بصیر و زمان‌شناس تهران امسال در مراسم 13 آبان حضور متفاوت و باشکوهی داشتند و با این حضور با دیگر دشمنان را ناکام گذاشتند.

وقت‎شناسی ملت استکبارستیز؛ همدل مقابل جنگ ترکیبی دشمن ایستاده‌ایم

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم بزرگداشت یوم الله 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، در تهران از ساعت 9:30 صبح جمعه با شعار «۱۳ آبان، حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی‌» و با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی «رضا بصائری» رتبه اول مسابقات قرآن دانش‌آموزی و اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز شد.

با وجود اعلام ساعت 9:30 به عنوان زمان رسمی آغاز مراسم، جمعی از مردم تهران به ویژه جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی و دانش‌آموزان از مناطق مختلف شهر از سمت میدان فلسطین و خیابان طالقانی از دو جهت غرب و شرق در حال حرکت به سوی لانه جاسوسی سابق آمریکا بودند و مقابل جایگاه برگزاری مراسم قبل از شروع مملو از جمعیت بود.

شرکت‌کنندگان در مراسم با حمل پلاکاردهایی که بر آنها شعارهایی از جمله «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر آشوبگر» و .. نقش بسته، فریاد «وحدت ملّت اقتدار ملّی است / مرگ بر آمریکا، شعار ملّی است»، « امروز روز ملت ایران است / روز مبارزه با استکبار است»، «وحدت ویکپارچگی ما باعث عزت ماست / جدایی و تفرقه باعث ذلت ماست» و «راه امام و شهدا وحدت است / پیروی از رهبری اُمت است»  سر دادند و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند.


گزارش تصویری مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران


در بخش بعدی مراسم بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی از سوی «فاطمه سادات حسینی» قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: 13 آبان نماد مبارزه با نظام سلطه و تأکید بر استقلال ملت ایران است؛ 13 آبان برگی زرین در تاریخ استکبارستیزی ملت ایران است. 

در این بیانیه آمده است: این حماسه به قدری شکوهمند بود که امام(ره) آن را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول خواندند.

در پایان بیانیه دانش‌آموزان به عنوان افسران جنگ نرم ضمن اینکه عهد بستند که بیانیه گام دوم انقلاب را جمعه عمل بپوشانند، تأکید کردند: اینکه که دشمن سنگرهای علم و دانش را هدف قرار داده، ما دانش‌آموزان عهد می‌بندیم با تلاش در جهت دانش و پژوهش دشمن را رو سیاه کنیم و کشور به سمت ساخت تمدن نوین اسلامی و شکل دادن به ایران قوی پیش ببریم.

در طول مسیرهای منتهی به لانه جاسوسی سابق آمریکا در خیابان طالقانی تهران به ویژه از سمت میدان فلسطین غرفه‌های مختلف فرهنگی و خدماتی برپا شده است.

وقت‎شناسی ملت استکبارستیز؛ همدل مقابل جنگ ترکیبی دشمن ایستاده‌ایم

با توجه به اغتشاشات اخیر در کشور که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن تحت عنوان «جنگ ترکیبی» دشمن یاد کردند و فرمودند که آمریکا، رژیم صهیونیستی بعضی از قدرت‌های موذی اروپا و برخی گروهک‌ها، همه امکانات خود را برای ضربه زدن به ملت ایران به میدان آورده بودند، مردم بصیر و زمان‌شناس تهران امسال در مراسم 13 آبان حضور متفاوت و باشکوهی دارند و با این حضور با دیگر دشمنان را ناکام گذاشتند.

اجرای سرود حماسی و انقلابی از سوی خواننده انقلابی؛ «میلاد هارونی» بخش دیگر مراسم در مقابل لانه سابق جاسوسی آمریکا در تهران بود.

در بخش بعدی بیانیه تشکل‌های دانشجویی از سوی «محسن نراقی» خوانده شد که در آن آمده است: «بیش از چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب می‌گذرد که با گفتمان اسلام ناب خط باطلی بر افکار وابسته و عرب‌زده کشید.

این انقلاب همزمان به مبارزه با استبداد و استعمار رفت و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد. این انقلاب رسالت خود را حمایت از مستضعفان قرار داده و واضح است که این گفتمان نو و انقلابی توسط زراندوزان مدعی اداره جهان تحمل نشود.

ملت ایران هنوز خاطره غم انگیز کودتای ۲۸ مرداد را به یاد دارد و‌ تحریم‌های سنگین روزهای آغازین انقلاب و حمایت امریکا از صدام و منافقین و اسقاط هواپیمای مسافربری را فراموش نکرده است و حمایت صریح آنها از فتنه‌گران در فتنه ۷۸ ،۸۸ و حوادث روزهای اخیر را به یاد دارد. پس ملت ایران را از چه می‌ترسانید؟ از تحریم‌ها پوشالی و فشارهای حداکثری شکست خورده و تهدیدات توخالی نظامی.

منتظر ما باشید؛ داغی بر دل ما گذاشتید و تا داغی به دلتان نگذاریم کوتاه نخواهیم آمد و خون حاج قاسم بی‌تقاص نمی‌ماند، این را مطمئن باشید. ۱۳ آبان در این میان نقطه طلایی شکست همینه آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) بود و‌ پیروزی‌های بعدی ملت ایران مقابل آمریکا موجب خشم آنها شده و امروز دشمن آنقدر خوار و زبون شده که از هیچ دروغی در حوادث این روزها ابا ندارد و با همراهی ایادی و عمله‌های خود جنایات فراوانی را رقم زده و به کشتار مردم عادی روی آورده که نشانه کینه از ملت نجیب و مومن ایران است.

نباید به این کفتاران خونخوار رحم کرد و قوه قضاییه باید عادلانه‌ترین و شدیدترین برخورد را با آنها انجام دهد؛ ملت ایران بی‌صبرانه منتظر انتقام خون پاک آرمان‌ها و ارشام‌هاست.»

در ادامه گروه سرود دانش‌آموزی «نینوا» اجرای برنامه داشت و سپس محمود علوی و امیر عباسی؛ ذاکران اهل بیت(ع)، به مدیحه‌سرایی درباره فتنه اخیر و همچنین به مناسبت هفتمین روز شهادت جمعی از مردم در جنایت تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) پرداختند.

وقت‎شناسی ملت استکبارستیز؛ همدل مقابل جنگ ترکیبی دشمن ایستاده‌ایم

در ادامه قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری یوم‌الله 13 آبان از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران قرائت شد که در بخشی از آن آمده است:

«ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی ضمن تجدید میثاق و عهدی دوباره با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی«رحمت الله علیه» و مقام معظم رهبری امام خامنه ای«مد ظله العالی» همچنان بر وحدت و همگرایی حول محور رهنمون‌بخش ولایت فقیه و تمسک به رهبری مقتدای عظیم الشان ملت ایران در عبور از گذرگاه‌های تاریخی تأکید، تبیین، تعمیق و ارتقای نگاه نسل‌های آتی انقلاب نسبت به این نعمت بی‌بدیل الهی را خواستاریم.

ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با آگاهی نسبت به فتنه مرجفون، نیک می‌دانیم نقشه‌های سرویس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم کودک‌کش صهیونیستی، با کمک اشرافیت بدوی آل‌سعود و اشرافیت خرافه‌پرست بریتانیا با قشون‌کشی بی‌سابقه سایبری و شبیخون وَهم‌آورِ شناختی، با اسیران چشم و گوش بسته عالم مجازی و با کمک بعضی سلبریتی‌های بی‌هویت و مأمور و مزدور که در اغتشاشات اخیر ناکام ماندند دست از سر جوانان این مرز و بوم بر نخواهند داشت، لذا از خانواده‌ها، مربیان، معلمان و اساتید فرهیخته و مسئولین فرهنگی بصیر و دلسوز کشور می‌خواهیم که با حفظ هوشیاری، ارتباط و گفتگو با نسل جوان، به تبیین واقعیت ها و خنثی سازی نقشه دشمنان اهتمام نمایند .

ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی از مسئولین فرهنگی کشور بویژه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و رسانه‌های جمعی می‌خواهیم، رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای«مد ظله العالی» را، در زمینه جهاد و تولید محتوا و گنجاندن مضامین اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی را جامه عمل پوشانده و با احساس مسئولیت نسبت به برنامه ریزی برای مقابله با حجم عظیم محتوای دروغ، تهمت و سخنان انحرافی که ذهن فعال نوجوانان وجوانان ما را هدف گرفته اند؛ اقدام نمایند.

ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی ضمن اعلام حمایت از اقدامات انقلابی مجلس محترم، دولت ارزشی و جهادی و دستگاه محترم قضا مصرانه بر مقابله مستمر بر فتنه انگیزی‌ها و اخلال‌گری‌ها تاکید و استفاده از نگاه و توان و ظرفیت نخبگان جوان در پیشبرد کارها را گره‌گشای کشور در شرایط و وضعیت خطیر دانسته و از مسئولین امر می‌خواهیم ضمن رسیدگی به مشکلات معیشتی و رفاهی مردم صف معترضان و اعتراضات به حق آنان را از مغرضان جدا دانسته و راه‌کارهای قانونی بیان انتقادات را فراهم سازند.

به نام نامی خدای مظلومان و خون‌های به ناحق ریخته شده شهدای امنیت و شهدای بارگاهِ قدسیِ حضرت شاهچراغ«علیه السلام» و ضمن تسلیت به خانواده‌های عزادار، مردم شیراز و ملت ایران، از دستگاه‌های مسئول و بخش حقوقی و قضائی کشور خواستاریم عاملان این جنایات اندوهبار و سررشته‌های فاجعه‌آفرینی‌های یک ماهه اخیر را سریعاً شناسایی و مجازات نموده و همکاری کنندگان با سنتکام رسانه‌ای را تحریم نماید.

ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی از دانش‌آموزان و دانشجویان و اساتید معزز، این پیشگامان گام دوم انقلاب اسلامی، که با هوشمندی و بصیرت، استوار و پابرجا، با مقاومتی آگاهانه و وظیفه‌شناسیِ مسئولانه، در مقابل عوامل فتنه‌انگیز مراکز آموزشی ایستادگی کردند قدردانی نموده و همچنین از امت ایران اسلامی می‌خواهیم در مقابل دست آتش‌افروز و جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا می‌دارد ید واحده‌ بوده و وحدت و انسجام خود را حفظ نمایند.

ما امت شهیدپرور، استقلال، اقتدار و امنیت ایران اسلامی را مرهون خون ده‌ها هزار شهید گرانقدر و مجاهدت فرزندان غیور ملت ایران و جان‌برکفان نیروهای حافظ امنیت کشور و مجاهدت‌های ایثارگرانه و فداکارانه آنان دانسته و در پایان با درود به روح پرفتوح همه شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای مدافع امنیت کشور، شهدای محور مقاومت و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، عهد می‌بندیم که همواره ادامه دهندگان راه پرفروغ و نورانی آنان و قدردان و پشتیبان و حافظان امنیت کشور خواهیم بود.»

وقت‎شناسی ملت استکبارستیز؛ همدل مقابل جنگ ترکیبی دشمن ایستاده‌ایم

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، سخنران اصلی این مراسم بود که در بخش از سخنان خود با بیان اینکه ملت ایران در بهمن ۵۷ به حکومت مستکبران پایان داد، ادامه داد: اگر حرکت دانشجویان خط امام(ره) نبود، حرکت استکبارستیزی انقلاب ایران ناقص می‌ماند؛ بهمن ۵۷ نماد مبارزه با استکبار داخلی بود و ۱۳ آبان ۵۸ نماد مبارزه با استکبار خارجی است.

وی همچنین به لفاظی‌های اخیر رئیس‌جمهور حواس‌پرت آمریکا درباره وعده آزادسازی ایران واکنش نشان داد و گفت: ایران اسلامی بیش از 43 سال پیش آزاد شد و هیچ‌گاه گاو شیرده شما نخواهد شد. 

3500 خبرنگار، تصویربردار و فیلمبردار داخلی و خارجی مراسم امروز را در سراسر کشور پوشش دادند و در تهران نیز 110 عکاس و  خبرنگار خارجی و بیش از 500 خبرنگار و عکاس در حال پوشش مراسم بودند.

یادآور می‌شود روز چهارشنبه، ۱۱ آبان، نیز جمعی از دانش‌آموزان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند و در همین روز نیز زنگ استکبارستیزی در همه مدارس نواخته شد.

انتهای پیام
captcha