ثبت دو وقف جدید در ملایر
کد خبر: 4100148
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

ثبت دو وقف جدید در ملایر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: دو وقف جدید در شهرستان ملایر ثبت شده است که ارزش ریالی این دو موقوفه جدید بیش از 5 میلیارد تومان است.

ابوذر عباسی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایرحجت‌الاسلام ابوذر عباسی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: ملایر در حوزه وقف و موقوفات در استان همدان و کشور سر آمد و نام واقفان این شهرستان پر آوازه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه این شهرستان با حدود 191 موقوفه و بیش از 63 و نیم درصد اراضی موقوفه تا کنون در حوزه وقف توسعه و پیشرفت‌های خوبی را داشته است، افزود: بزرگترین موقوفات این شهرستان مربوط به شادروان سیف‌الدوله در حوزه‌های درمانی، آموزشی، اطعام دهی و روضه خوانی است.

وی در ادامه از ثبت دو وقف جدید در ملایر در سال جاری خبر داد و گفت: این موقوفات توسط دو خیر خیر اندیش غلامرضا عبدی و نبی الله قهرمان پور با وقف دو باب مغازه صورت گرفته است.

عباسی افزود: این موقوفات که هفته گذشته به ثبت رسید یکی با نیت اطعام دهی در ماه رمضان و وقف دوم نیز با نیت اطعام و عزاداری برای سید الشهدا(ع) و کمک به بیماران سخت درمان و خیرات ونذورات وقف شده است. ارزش ریالی این دو موقوفه جدید بیش از 5 میلیارد تومان است، یک وقف دیگر بزودی ثبت خواهد شد.

عباسی همچنین به اعزام 7 نفر از کادر درمان ملایر به عتبات عالیات و کربلا معلی خبر داد و تصریح کرد: در راستای تجلیل از خدمات کادر درمان در دوران کرونا بین کادر درمان قرعه کشی انجام و تعداد هفت نفر به قید قرعه انتخاب شدند که مبلغ 42 میلیون تومان نیز از محل نیت واقف سیف الدوله در این زمینه از سوی اوقاف و امور خیریه در این طرح هزینه شد.

انتهای پیام
captcha