رحیم پارچه‌باف‌دولتی مترجم قرآن درگذشت
کد خبر: 4106339
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

رحیم پارچه‌باف‌دولتی مترجم قرآن درگذشت

رحیم پارچه‌باف‌دولتی، مترجم قرآن و نهج‌البلاغه به زبان انگلیسی، معلم سابق زبان انگلیسی مدرسه نیکان و استاد بازنشسته دانشگاه کالج لندن درگذشت.

به گزارش ایکنا، این مترجم قرآن، تحصیلات دانشگاهی و زبان انگلیسی را با سفر به هندوستان و انگلستان و شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی دانشگاه کالج لندن و با کسب بالاترین رتبه‌ها فرا گرفته و به مرحله استادی رسیده بود. او در سال‌های اخیر در مشهد به کار ترجمه نهج‌البلاغه به زبان انگلیسی و ویراستاری ترجمه قرآن اشتغال داشت.

مرحوم پارچه‌باف‌دولتی که پیش از معلمی، کارگر کارگاه پارچه‌بافی و نقاش ساختمان بوده است، پس از گذراندن دوره‌های زبان‌آموزی، به صورت خصوصی در مراکز و مساجد شهر زبان تدریس و سپس به دعوت یکی از روحانیان به ویژه مرحوم علامه کرباسچیان، تدوین‌کننده نخستین رساله توضیح‌المسائل و از بنیانگذاران مدرسه علوی و مدرسه نیکان در مدرسه نیکان مشغول تدریس شد.



پس از موفقیت وی در نیکان و ارائه شیوه‌های نوین تدریس زبان، به آموزش دبیران زبان‌های خارجی در مؤسسات زبان تهران اشتغال داشت و پس از آن به ترجمه قرآن و نهج‌البلاغه روی آورد. مرحوم رحیم دولتی، همچنین پیش از این جزء سی‌ام قرآن را به زبان انگلیسی ترجمه کرده که با شمارگان وسیع منتشر شده است.

پیکر رحیم پارچه‌باف‌دولتی، صبح امروز دوشنبه، 21 آذر از مقابل دبستان نیکان واقع در خیابان وارسته تهران تشییع شد و در زادگاهش قزوین به خاک سپرده می‌شود.

ایکنا، این ضایعه را به خانواده مرحوم، به ویژه برادرزاده ایشان جناب آقای کریم پارچه‌باف‌دولتی، حافظ کل قرآن و از فعالان قرآنی، تسلیت می‌گوید و برای مرحوم علو درجات را مسئلت دارد.

رحیم پارچه‌باف‌دولتی مترجم قرآن درگذشت

انتهای پیام
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد صراف زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ - ۰۹:۵۸
0
4
با سپاس فراوان از خبرگزاری محترم ایکنا بابت پوشش خبری این واقعه تاسف بار و رحلت استاد رحیم دولتی این عاشق و عامل به قرآن
ميثم معافی (نوه مرحوم)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ - ۱۴:۵۰
0
4
سلام علیکم
ترجمه کامل قرآن کریم که توسط ایشان انجام شده هم اکنون زیر چاپ است و ان شاء الله بزودی در بازار عرضه خواهد شد.
پاسخ ها
مرتضی رحیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - ۱۵:۱۳
جناب آقا معافی عزیز عرض سلام.
از صمیم قلب به شما و جناب استاد کریم دولتی عزیز تسلیت عرض میکنم.
ان شاء الله خداوند روح ایشان رو با اولیاء درگاهش محشور کنه.
captcha