«دوزبری» انگستان صاحب مرکز اسلامی جدید می‌شود
کد خبر: 4107809
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

«دوزبری» انگستان صاحب مرکز اسلامی جدید می‌شود

نوشگاهی معروف در دوزبری واقع در منطقه شفیلد کشور انگلستان که از سال 2020 تعطیل شده بود تبدیل به مرکز آموزشی اسلامی می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از Dewsbury Reporter، این نوشگاه که زمانی پر رونق بود و به دلیل مسائل اقتصادی بسته شده،‌ قرار است به یک مرکز آموزش اسلامی و نمازخانه تبدیل شود.

این نوشگاه که نلسون نام دارد سه سال قبل از بسته شدن در مارس 2020 فعالیت می‌کرد. با این همه در فوریه 2021، شورای شهر درخواستی را برای تغییر کاربری این ساختمان به مرکز آموزشی اسلامی و نمازخانه تصویب کرد.

با وجود اینکه درخواست تغییر کاربری آن بلافاصله تصویب نشد اما  به دلیل اینکه در حال حاضر، ساختمان اصلی به طور قابل توجهی تخریب شده قرار است یک مرکز اسلامی به جای آن ساخته شود.

ساختمان جدید شباهتی به ساختمان قدیمی‌ نوشگاه خواهد داشت اما نیم متر بلندتر خواهد بود. به گفته مسئولان شهری ساختمان جدید هیچ تأثیر نامطلوبی بر خانه‌های مسکونی اطراف ندارد و این مرکز اسلامی همچنین دارای یک پارکینگ در کنار آن خواهد بود.

دوزبری شهری در منطقه شفیلد کشور انگلستان است که حدود 66 هزار نفر جمعیت دارد. سرشماری سال 2011 نشان داد که مسیحیان با 45 درصد، بزرگترین دین در دوزبری هستند. مسلمانان با 36.5 درصد در رتبه دوم قرار دارند.

انتهای پیام
captcha