نمایشگاه مجازی خوشنویسی قرآنی به مناسبت میلاد مسیح(ع)
کد خبر: 4109264
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌کند

نمایشگاه مجازی خوشنویسی قرآنی به مناسبت میلاد مسیح(ع)

نمایشگاه مجازی خوشنویسی آیات قرآن با موضوع حضرت مریم(س) به مناسبت میلاد مسیح(ع) به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در فضای مجازی برگزار شده است.

به گزارش ایکنا، سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع)، جشن کریسمس و آغاز سال 2023 میلادی و در راستای تلاش برای نشر صلح و همزیستی جهانی، نمایشگاه خوشنویسی با موضوع سوره حضرت مریم(س) به صورت مجازی برگزار کرده است.

در این نمایشگاه 21 اثر از 20 هنرمند در ‌ خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و  ثلث در دو بخش قطعه‌نویسی و کتابت به نمایش در آمده است.

امین زنجانی، آریا سلطانی، نیما حسنپور، امیر دانش مراغی، علیرضا کریمیان، فرشاد حیدری، حسین علیمردان، سیدمهرداد مهرابی، علی مردانی، ربابه زینالی، محمود جلالی، غلامرضا صادقی، محسن کریمی نیا، آرین محزون، حمید عندلیب، رقیه سادات وزیری، ستار ولی‌نژاد، حامد شاه حسینی، علیرضا کریمیان، سیدمحسن روحانی و مهدی عزتی هنرمندان ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به لینک http://exhibition.isqa.ir/index.php?newsid=44 مراجعه کنند.

قرآن کریم در آیه ۳۴ سوره مریم، حضرت عیسی(ع) را در بیانی رسا و زیبا به همگان معرفی می کند: «این است عیسی پسر مریم؛ گفتار حقی که در آن تردید می‌کنند.» در این سوره درباره تولد حضرت عیسی(ع) به تفصیل سخن گفته شده است.

همچنین در سوره های نساء، توبه، مائده، آل عمران و تحریم از آن حضرت نام برده شده است. در قرآن مجید نام حضرت مسیح(ع) ۲۳ مرتبه با اسم «عیسی» یازده بار با نام «مسیح» و دو مرتبه با وصف «ابن مریم» آمده است. ذکر نام انبیای الهی در قرآن، نشان از عظمت مقام و تأکید بر الگو گرفتن از سیره زندگی آنان دارد.

برگزاری نمایشگاه مجازی خوشنویسی قرآنی به مناسبت میلاد مسیح(ع)

انتهای پیام
captcha