دستورالعمل جدید وزارت نیرو در جذب نخبگان قرآنی
کد خبر: 4110976
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
قبادی بیان کرد:

دستورالعمل جدید وزارت نیرو در جذب نخبگان قرآنی

رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو با حضور در برنامه زنده رادیویی افق ضمن اشاره به ساختار قرآنی این وزارتخانه و فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی آن، درخصوص دستورالعمل جذب نخبگان قرآنی توضیحاتی ارائه داد.

دستورالعمل جدید وزارت نیرو در جذب نخبگان قرآنیبه گزارش خبرنگار ایکنا، برنامه افق رادیو قرآن، امروز دهم دی‌ماه با حضور مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو با موضوع فعالیت‌های قرآنی در وزارت نیرو به روی آنتن این شبکه رادیویی رفت.

رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در این برنامه در خصوص ساختار قرآنی این وزارتخانه و فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی آن گفت: یکی از فعالیت‌های مهم و برجسته فرهنگی در وزارت نیرو که ذیل شورای فرهنگی به آن توجه می‌شود، توجه به فرهنگ نورانی قرآن کریم است که هرساله با برگزاری مسابقات قرآن تجلی پیدا می‌کند.

وی افزود: امسال مقرر شد مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو با هدف تمرکز بر فعالیت‌های قرآنی، ساماندهی، رصد، نظارت، توسعه و تعمیق پیدا کند. بر همین اساس برنامه‌ فعالیت‌های قرآنی و همچنین انسجام این فعالیت‌ها، امسال در قالب دستورالعمل توسعه فعالیت‌های قرآنی از سوی معاون وزیر در امور پشتیبانی و حقوقی به سراسر کشور ابلاغ شد.

قبادی با اشاره به اهتمام وزیر نیرو به برگزاری مسابقات قرآن، اطلاع‌رسانی از محافل، جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی و همچنین ترویج فعالیت‌های قرآنی، گفت: از روزی که بنده و‌ارد این مجموعه شدم، یکی از دغدغه‌های مهم وزیر نیرو، فعالیت‌های قرآنی و پرداختن به این مسائل بود؛ لذا امروز در ۹۰۰ مرکز وزارت نیرو و مجموعه‌های وابسته به آن ضمن برگزاری نماز جماعت، تلاوت روزانه قرآن کریم داریم و در تمام جلسات ستادی مربوط به وزارت نیرو، تلاوت قرآن با حضور قاریان ممتاز درون و برون سازمانی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو ادامه داد: باتوجه به همین فضا، امسال شاهد حضور حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در مسابقات قرآن در ۵ رشته بودیم که امسال برای اولین بار موضوع تحقیق موضوعی قرآن را اضافه کردیم. امروز کشور با بحران آب و برق هم مواجه است لذا یکی از کار‌های مهمی که در وزارت نیرو به آن توجه شد، الگوسازی مصرف برق و آب بود. بر همین اساس و باتوجه به الگوسازی مصرف برق مردم حدود ۱۵۰۰ مگاوات برق صرفه‌جویی کردند و به همین جهت وزارت نیرو به ۵ میلیون مشترک خودش قبض پاداش برق اهدا کرد. البته این کار به طور دائم و پایه در نظر گرفته شد و ادامه خواهد داشت.

قبادی در ادامه ضمن ارائه پیشنهادی به رادیو قرآن گفت: پیشنهاد می‌دهم که رادیو قرآن بانی خیر شود و در خصوص الگوی مصرف آب جریان‌سازی کند و شنوندگان رادیو قرآن مبلغ الگوی مصرف باشند. امسال یکی از رشته‌های مسابقات ما مدیریت مصرف و الگوی مصرف بود. ما حاضریم برای مبلغان و شنوندگان رادیو قرآن حساب ویژه و هدیه‌ای را در نظر بگیریم.

در ادامه این برنامه، تماس تلفنی با مسعود نوری، قاری بین‌المللی و از کارمندان شرکت برق حرارتی زیرمجموعه وزارت نیرو برقرا شد.

وی با اشاره به گسترش فعالیت‌های قرآنی در طول سال گفت: در طول مدتی که در وزارت نیرو هستم، به یاد ندارم که مسابقات قرآنی، در چنین سطحی در وزارت نیرو برگزار شده باشد.

نوری در ادامه ضمن اشاره به اینکه این مسابقات بسیار با شکوه برگزار شد، به اهمیت راه‌اندای مرکز قرآن وعترت در وزارت نیرو تأکید کرد و گفت: در همه دستگاه‌ها باتوجه به اینکه قرآن کتاب دین ما است و جامعیتی که قرآن دارد و در همه زمینه‌ها خطوط کلی را مشخص کرده است، به نظر می‌رسد جا برای کار کردن در زمینه‌های مختلف قرآنی وجود دارد.

قاری بین‌المللی کشورمان تصریح کرد: امروز توسعه این کار نیازمند افرادی همچون آقای قبادی است که پای کار بیایند و ایده‌های قرآنی و راهکار‌هایی را برای سازمان مربوط و مخاطبان آن صنعت سازمان ارائه دهند؛ لذا در حوزه برق که استراتژی‌ترین صنعت حوزه انرژی است، و تمام صنایع هم به برق وابسته هستند، هرمقدار که بتوانیم خطوط کلی که قرآن را مورد توجه قرار دهیم، مطرح و به آن عمل کنیم هم این صنعت کیفیت بهتری خواهد داشت و مردم راضی‌تر خواهند بود و هم منابع به شکل بهتری هزینه می‌شود.

در ادامه مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو با اشاره به بعد حمایتی از نخبگان قرآنی در وزارت نیرو، گفت: ما در بعد تبلیغی و تروجی فعالیت‌های قرآنی‌مان حمایت از نخبگان قرآنی را داریم. در مسابقات قرآن براساس امتیازاتی که احصا شد به اطلاعاتی از نخبگان دست یافتیم، اما تجلیل را از ایشان شروع کردیم و بنای ترفیع ایشان را هم داریم و دستورالعملی داریم که در اولین شورای سیاست‌گذاری فعالیت‌های فرهنگی این وزارتخانه، دستورالعمل ترفیع و ارتقاء نخبگان قرآنی در وزارت نیرو در حوزه اداری و ساختاری خودشان مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو اظهار کرد: مصمم هستیم در تمام مجموعه‌های وابسته وزارت نیرو براساس فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند قهرمانان قرآن را باید تکریم کنیم، این عزیزان مورد توجه قرار گیرند. حتی دستورالعمل جذب نخبگان قرآنی که تحصیلات مرتبط با وزارت نیرو دارند در اولویت قرار گرفتند.

وی در حوزه دستورالعمل‌ها و فعالیت‌های حوزه‌های غیر ستادی وزارت نیرو هم گفت: تمام تصمیماتی که در شورای فرهنگی وزارت نیرو گرفته می‌شود و مصوبات آن برای تمام مجموعه‌های وابسته وزارت نیرو لازم‌الاجرا است، اما نحوه اجرا به اقتضای شرکت‌ها است. در همین راستا یکی از برنامه‌هایی که امسال داریم بحث کرسی تلاوت و فهم قرآن کریم و با شعار سبک زندگی قرآنی است. همچنین بحث کاروان قرآنی انقلاب را داریم که یکی از اهداف ما هم همین است تا دستاورد‌های وزارت نیرو در انقلاب اسلامی را از این طریق برنامه معرفی کنیم.

قبادی بیان کرد: وزارت نیرو امسال در تابستان چند بحران را مدیریت کرد مخصوصاً بحران آب در شهرکرد و همدان بود که با حضور خود وزیر این مشکلات مرتفع شد. در حماسه اربعین نقش وزارت نیرو در آبرسانی بسیار پررنگ بود. بیش از ۱۳ کیلومتر آبرسانی و آب پایدار به مرز‌ها کشیده شد و باعث شد که طی سال‌های آینده مشکل آب در مرز‌ها برای سال‌های دیگر بسیار کاهش پیدا کند. در کنار همه این موارد به دنبال هم‌افزایی با نهاد‌های قرآنی بالاخص رسانه‌های قرآنی هستیم.

انتهای پیام
captcha