از اخراج فعال ایتالیایی طرفدار فلسطین تا تشکیل جبهه مردمی علیه عادی‌سازی در مراکش
کد خبر: 4115527
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

از اخراج فعال ایتالیایی طرفدار فلسطین تا تشکیل جبهه مردمی علیه عادی‌سازی در مراکش

رژیم صهیونیستی یک فعال ایتالیایی حامی حقوق فلسطینیان را از اراضی اشغالی اخراج کرد. همزمان در مراکش گروهی از سازمان‌های دانشجویی و جوانان این کشور از راه‌اندازی جبهه عربی ـ مراکشی علیه عادی‌سازی و حمایت از آرمان فلسطین خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته، 27 دی استفانیا کنستانتینی، فعال ایتالیایی حامی فلسطین را یک روز پس از دستگیری همراه با ضرب و شتم، از سرزمین‌های اشغالی اخراج کردند.

خشونت صهیونیست‌ها در اخراج فعال ایتالیایی

 نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی سحرگاه روز دوشنبه به خانه روزنامه‌نگار زندانی نضال ابوعکر در اردوگاه آوارگان «دهیشه» در جنوب بیت لحم یورش بردند و استفانیا کنستانتینی، فعال ایتالیایی حامی فلسطین را در آنجا دستگیر کردند.
مقامات این رژیم ادعا کردند که کنستانتینی در 2 می 2022 میلادی (12 اردیبهشت) با ویزای توریستی وارد اسرائیل شده بیشتر وقت خود را در سرزمین‌های تشکیلات خودگردان فلسطین گذرانده است. وی بیشتر از مدت مجاز ویزای خود برای سفر به اسرائیل، اقامت داشته و به همین خاطر اخراج شده است.
کنستانتینی، فعال 50 ساله حامی فلسطین، از شهر پیزای ایتالیا در اظهاراتی به خبرگزاری فرانسه گفت:  حدود 20 سرباز اسراییلی مرا دستگیر کردند؛ در حین دستگیری در همان خانه‌ای که در آن اقامت داشتم، مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و به زمین پرتاب شدم.
 

شهادت جوان فلسطینی در الخلیل

نظامیان اشغالگر اسرائیلی به سمت جوانی فلسطینی در منطقه حلحول در مجاورت شهر الخلیل تیراندازی کردند. منابع محلی از شهادت جوان مجروح فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی در ورودی روستای یونس نبی در حلحول واقع در شمال الخلیل خبر دادند.
نظامیان این رژیم با ادعای تلاش وی برای حمله به آنان به سوی این جوان تیراندازی کردند که در پی آن این فرد به شدت مجروح شده بود. منابع فلسطینی اعلام کردند که فرد به شهادت رسیده، «حمدی شاکر ابو دیه» یکی پرسنل پلیس فلسطین است.
این منابع با انتشار وصیت‌نامه شهید حمدی شاکر ابودیه، اعلام کردند که او پس از درگیری مسلحانه با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در منطقه حلحول هدف گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیده است.

تشکیل جبهه مردمی علیه عادی‌سازی در مراکش

گروهی از سازمان‌های دانشجویی و فعالان جوان با راه‌اندازی «جبهه عربی ـ مراکشی علیه عادی‌سازی و حمایت از آرمان فلسطین»، تأکید کردند که حمایت از همه اشکال مبارزات مردم فلسطین و مبارزه با همه اشکال عادی سازی دانشگاهی، سیاسی، ایدئولوژیک و رسانه‌ای از اهداف این جبهه است.
 

این جبهه در بیانیه‌ای درباره نشست مؤسس خود که دیروز برگزار شد، اعلام کرد که قصد دارد فشار بر رژیم‌های عادی‌ساز عربی و مراکش را تشدید کند تا از پروژه‌های عادی‌سازی خود عقب‌نشینی کنند زیرا پیامدهای آن برای اعراب و مراکش فاجعه‌بار خواهد بود.
 
این جبهه تأکید کرد: با روی کار آمدن یک دولت جدید افراطی‌، نژادپرست، فاشیست و جنایتکار راست‌گرا در رژیم صهیونیستی، اتحاد مواضع کشورهای عربی، مراکش و فلسطین لازم و ضروری است.

تقویت همکاری مراکش و رژیم صهیونیستی

بر اساس بیانیه رهبری نیروهای مسلح مراکش در روز سه‌شنبه و پس از نشست کمیته مشترک در روز سه شنبه، مراکش و رژیم اشغالگر اسرائیل برای گسترش همکاری‌های نظامی خود، شامل اطلاعات، دفاع هوایی و جنگ الکترونیک توافق کردند.

 در این بیانیه که توسط خبرگزاری مراکش منتشر شد، آمده است که فاروق بلخیر، بازرس کل نیروهای مسلح سلطنتی و درور شالوم، مدیر دفتر امور سیاسی ـ نظامی وزارت جنگ اسرائیل، دوشنبه در رباط دیدار کردند و سه شنبه، اولین جلسه کمیته پیگیری همکاری نظامی مراکش و اسرائیل برگزار شد.
 
در این بیانیه آمده است که دو طرف توافق کردند که این همکاری‌ها را بیشتر تقویت کنند و آن را در زمینه‌های دیگر به ویژه اطلاعات، پدافند هوایی و جنگ الکترونیک گسترش دهند.
 
در این دیدار همچنین در زمینه‌های مختلف همکاری‌های نظامی از جمله لجستیک و آموزشی و همچنین اکتساب و نوسازی تجهیزات صحبت شد.
 
دو طرف در نوامبر 2021 قرارداد همکاری امنیتی منعقد کرده بودند که خشم مقامات کشور همسایه یعنی الجزایر را برانگیخت که در تابستان همان سال روابط دیپلماتیک خود را با رباط قطع کرد. این امر به دلیل اختلاف بر سر صحرای غربی  رخ داد زیرا توافق عادی‌سازی که در اواخر سال 2020 انجام شد شامل به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی از سوی ایالات متحده بود.

انتهای پیام
captcha