راه‌اندازی خط مشاوره در زمینه تبعیض و اسلام‌هراسی در کانادا
کد خبر: 4115832
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰

راه‌اندازی خط مشاوره در زمینه تبعیض و اسلام‌هراسی در کانادا

مرکز زنان مهاجر در ریوردیل در استان اونتاریوی کانادا یک خط تلفن ویژه مشاوره در زمینه تبعیض و اسلام‌هراسی راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از مسلم لینک، با مأموریت توانمدسازی زنان  مهاجر و پناهنده و خانواده‌هایشان، یک مرکز زنان در ریوردیل، همیلتون، خط حمایتی جدید در برابر اسلام‌هراسی راه‌اندازی کرده است تا به قربانیان خشونت دینی، نژادی و فرهنگی کمک مشاوره‌ای بدهد.

خط پشتیبانی مرکز زنان مهاجر در ریوردیل (RIWC) خدمات مشاوره حمایتی محرمانه و مستقل را برای زنان و جوانانی که خود را مسلمان معرفی می‌کنند و موارد جرایم ناشی از نفرت را تجربه کرده‌اند و نیاز به فردی برای مشاوره دارند ارائه می‌دهد.

تیم مشاوران توسط مرکز بحران گرنشتاین آموزش دیده‌اند تا پشتیبانی مشاوره کوتاه مدت بحران را برای تماس گیرندگان ارائه دهند.

مشاوران همچنین طیف وسیعی از خدمات حمایتی را برای کمک به زنان و جوانان مسلمان در زمینه اسکان، مسکن، حمایت در برابر خشونت و سایر خدمات مرتبط ارائه می‌دهند.

داوطلبان آموزش دیده به تماس‌گیرندگان کمک می‌کنند تا روند گزارش‌دهی را یاد بگیرند، زنان و جوانان مسلمان را با خدمات اجتماعی مرتبط کنند و فضای امنی را برای ارتباط با دیگران در فراهم کنند.

RIWC که در مورد 1982 تأسیس شد، خدمات خود را از طریق یک چارچوب خدمات جامع و یکپارچه ارائه می‌کند که به عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جوامع مهاجر می‌پردازد. این مرکز به مأموریت خود از طریق ارائه برنامه‌های حل و فصل پرونده‌های حقوقی، ضد خشونت و حمایت از اشتغال عمل می‌کند.

حملات اسلام‌هراسی در سراسر کانادا در حد هشدار دهنده‌ای افزایش یافته است. تعداد حملات اسلام هراسان افزایش یافته است و بسیاری از آنها زنان و دختران مسلمان را هدف قرار می‌دهند.

طبق گزارشی که توسط اداره آمار کانادا در آگوست 2022 منتشر شد، جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در این گزارش آمده است که پلیس در سال گذشته 3360 جرایم ناشی از نفرت را گزارش کرده که 2646 مورد نسبت به سال 2020 افزایش داشته است.

انتهای پیام
captcha