حراست و صیانت از انقلاب منوط به مشارکت مردم در همه شئون است + صوت
کد خبر: 4118044
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
۴۴ سال افتخار/ حجت‌الاسلام عرب‌انصاری در گفت‌وگو با ایکنا:

حراست و صیانت از انقلاب منوط به مشارکت مردم در همه شئون است + صوت

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم نظام اسلامی به درستی حراست و صیانت شود باید فضا برای مشارکت مردم در همه شئون ایجاد شود.

حجت الاسلام عرب انصاری

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب‌انصاری، معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا انقلاب اسلامی در مسیر اصلی خود باقی بماند، گفت: توجه به اهداف و شعارهای اولیه انقلاب اسلامی لازم و ضروری است و اگر به اینها توجه شود و مدنظر قرار گیرد، هیچ‌گاه انقلاب اسلامی از مسیر اصلی و واقعی خود به انحراف کشیده نخواهد شد.

وی با تأکید بر این موضوع که پایبندی به شعارهای اعتقادی و معنوی انقلاب اسلامی نتایج و ثمرات مثبتی را در پی دارد، اظهار کرد: باید پذیرفت روح انقلاب با معنویت گره خورده و هرگاه جنبه معنوی انقلاب پررنگ و از نظر مسئولان مهم انگاشته شده، پیوند و نزدیکی مردم با نظام را به دنبال داشته است.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر مشارکت و نقش مردم در حراست از انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: این مردم بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و تنها از طریق مشارکت مردم می‌توان از این انقلاب حراست و صیانت کرد. اگر می‌خواهیم نظام اسلامی به درستی حراست و صیانت شود باید فضا برای مشارکت مردم در همه شئون ایجاد شود.


بیشتر بخوانید:

عرب‌انصاری ادامه داد: از سوی دیگر همه دستگاه‌ها برای تسهیل امور بنا شده‌اند، پس نه‌تنها نباید مانع امور شوند بلکه تسهیل‌گری در زمره وظایف ذاتی دستگاه‌ها تلقی شده و منجر به افزایش مشارکت مردم و عدم انحراف انقلاب از مسیر اصلی‌اش خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعور، دانش، فهم و مسئولیت‌پذیری مردم منجر به تقویت بنیان‌ها و پایه‌های علمی کشور شده است، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران جزء اولین‌ها در تولید علم و دانش به شمار می‌رود و مردم خود را اثبات کرده‌اند و اگر منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار دهیم و در مسیر شعارهای اولیه حرکت کنیم مطمئن باشید انقلاب اسلامی نه‌تنها آسیب نخواهد دید بلکه مسیر رشد و تعالی خود را ادامه می‌دهد.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی مهمترین شعار انقلاب بوده و هست و تنها از این طریق است که به اوج خواهیم رسید. امروز استقلال سیاسی و فرهنگی وجود دارد اما در زمینه اقتصادی خیلی استقلال نداریم و استقلال اقتصادی هم زمانی محقق می‌شود که به اقتصاد مقاومتی و مبانی آن توجه جدی وجود داشته باشد.

عرب‌انصاری در پایان بر ضرورت نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: برخی فکر می‌کنند باید دستاوردهای انقلاب را تنها برای مسئولان به نمایش گذاشت درصورتی‌که مردم باید دستاوردهای انقلاب را از نزدیک مشاهده کنند و به همین دلیل ضروری است نمایشگاهی برای نمایش دستاوردهای انقلاب برگزار و به دید عموم گذاشته شود.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha