پایان دوره‌های آموزشی مدرسان قرآن دانشگاه فرهنگیان + عکس
کد خبر: 4120844
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

پایان دوره‌های آموزشی مدرسان قرآن دانشگاه فرهنگیان + عکس

دوره ارتقاء صلاحیت‌های حرفه‌ای مدرسان قرآن دانشگاه فرهنگیان کشور که از روزهای گذشته در دو قطب کشور شروع شده بود، امروز به کار خود پایان داد.

پایان دوره‌های آموزشی مدرسان قرآن دانشگاه فرهنگیان + عکس

به گزارش ایکنا، دوره ارتقاء صلاحیت‌های حرفه‌ای مدرسان قرآن دانشگاه فرهنگیان کشور در دو قطب قزوین و بوشهر به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، با مشارکت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و با حضور استادان و مدرسان قرآن دانشگاه فرهنگیان از سراسر کشور به مدت شش روز برگزار شد.

با توجه به تغییرات کتاب‌های درسیِ قرآن در دوره اول و دوم ابتدایی طی سال تحصیلی جاری و ضرورت آشنایی استادان و مربیان قرآن پردیس‌های دانشگاهی کشور با مبانی، رویکردها و شیوه‌های تدریس و ارزشیابی درس قرآن، این دوره با حضور بیش از ۱۰۰ استاد و مدرس از بیش از ۹۰ پردیس دانشگاهی در دو قطب قزوین و بوشهر برگزار شد.

در این دو دوره که هر یک به مدت سه روز (۲۴ ساعت) به صورت کارگاهی برگزار شد، شرکت‌کنندگان با سرفصل‌ها و موضوعاتی همچون آموزش قرآن در اسناد تحولی، جمله‌خوانی آیات، رسم‌الخط آموزشی، تفاوت و مراحل روخوانی و روان‌خوانی، اشاره ثابت و متحرک، راهبردهای تربیت و یادگیری قرآن، روش‌های حفظ عمومی قرآن (جزء ۳۰)، روش تدریسِ تدبر در پیام‌های قرآنی آشنا شدند.

همچنین آشنایی با روش آموزش تلفظ حروف خاص عربی، شیوه آموزش درک معنای کلمات و ترکیب‌های جملات قرآنی (کار در کلاس)، روش تدریس داستانِ یک نکته از هزاران، قطره اما دریا، آشنایی با تغییرات ۱۵ گانه کتاب درسی قرآن دوره ابتدایی، شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و بررسی کتاب‌های درسی قرآن دوره اول و دوم ابتدایی از دیگر سرفصل‌های این دو دوره بوده است.

منابع این دوره شامل کتاب راهنمای تدریس معلم قرآن دوره اول و دوم ابتدایی (نهج‌القرآن) کد ۱۷۰۱ و کتاب‌های درسی قرآن پایه‌های اول تا ششم ابتدایی بوده است.

این دوره با پیگیری‌های حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی مبشری، معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و به همت سیده‌فاطمه موسوی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار شد.

همچنین مدرسان این دوره سعید خداییان، حسن فلاح و رضا نباتی از مؤلفان کتاب‌های درسی قرآن و کارشناسان قرآن سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بودند.

یادآور می‌شود، درس روش تدریس آموزش قرآن دوره ابتدایی یکی از دروس تخصصی رشته آموزش ابتدایی است که طی آن دانشجویان این رشته با مبانی و روش تدریس قرآن دوره ابتدایی آشنا می‌شوند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهرا خداییان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ - ۲۰:۲۱
1
4
سلام و خسته نباشید خدمت همه اساتید محترم
captcha