الازهر: همراهی مسلمانان با مسجدالاقصی باوری دینی است
کد خبر: 4121719
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱

الازهر: همراهی مسلمانان با مسجدالاقصی باوری دینی است

عضو مؤسسه دینی الازهر در سخنانی تأکید کرد که همراهی مسلمانان شرق و غرب جهان با مسجدالاقصی، قدس و فلسطین بر اساس باورهای دینی آنان است.

به گزارش ایکنا، به نقل از الاهرام، محمد الضوینی، عضو مؤسسه دینی الازهر در سخنرانی خود در کنفرانس «حمایت از قدس» در مقر دبیرخانه کل اتحادیه عرب گفت: معراج پیامبر(ص) تنها یک معجزه نبود؛ بلکه بخشی از اعتقاد و باور مسلمانان است. به همین دلیل است که ارتباط مسلمانان در سراسر جهان با مسجدالاقصی، قدس و فلسطین، ارتباطی از روی باور و اعتقاد است.

نماینده الازهر تصریح کرد: معجزه معراج که پروردگار جهانیان پیامبر ما محمد(ص) را با آن گرامی داشت، در دل مسلمانان جاودانه خواهد ماند. خداوند در قرآن مسجد الحرام و مسجدالاقصی را به هم پیوند زده و در آیات بعد هم از فساد بنی اسرائیل گفته است. گویی که اشاره آن به ضرورت حفظ مسجدالاقصی توسط مسلمانان و نگهداری آن در مقابل فساد است.

الضوینی تأکید کرد: آزادسازی مسجدالاقصی و بازگرداندن آن به مسلمانان، وعده‌ای صادقانه در کتاب پروردگار است. پس بازگشت مسجدالاقصی به مسلمانان امری قطعی است و گذشت زمان مشخص کننده این امر خواهد بود. ان‌شاءالله که به زودی این امر محقق خواهد شد.

انتهای پیام
captcha