بوم ایده‌پردازی قرآنی در «مشکل گشا»
کد خبر: 4125638
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱

بوم ایده‌پردازی قرآنی در «مشکل گشا»

دومین روز از رویداد «مشکل گشا» با ارائه محمدسینا خودکار و چگونگی طراحی بوم ایده‌پردازی و ارائه ایده درباره بررسی چالش‌های عدم تحقق تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین روز برگزاری رویداد «مشکل‌گشا» به همت مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی با موضوع چالش‌های عدم رسیدن به ۱۰ میلیون حافظ قرآن در ایران به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و راهکار‌های نوآورانه برای فائق آمدن به چالش‌های موجود روز گذشته پنجشنبه یازدهم اسفند‌ماه با حضور کامیار محبوبی، مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی، حجت‌الاسلام سیدمحمد میریحیی، مدرس و حافظ کل قرآن کریم و جمعی از ارائه‌دهنگان طرح‌ها و ایده‌های قرآنی در ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران برگزار شد.

دومین روز از رویداد مشکل‌گشا با ارائه محمدسینا خودکار، کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران و مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی همراه اول، در خصوص چیستی و چگونگی بوم ایده‌پردازی همراه بود.

برهمین اساس در کارگاه روز دوم، شرکت‌کنندگان رویداد با مراحل تکمیل بوم ایده‌پردازی آشنا شدند تا ایده خود را در رابطه با بررسی چالش‌های عدم تحقق تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در سراسر کشور به کسب و کار تبدیل کنند. این بوم ایده‌پردازی شامل سه دسته‌بندی و ۹ بخش بود.

دسته اول مسئله، مخاطب و قلمرو (چیستی بوم ایده‌پردازی)، دسته دوم روش تغییر ۹ مدل دارد، پلکانی، توانمندسازی، اشاعه، شبکه، فرهنگ و آیین، آموزش، تشویق و تنبیه، کارنامه و کسب و کار دسته سوم عملیات شامل شاخص موفقیت، عوامل موثر و منابع است و منابع خود شامل بودجه، نیروی انسانی و زمان است.

بوم ایده‌پردازی در «مشکل گشا»

بر همین اساس شرکت‌کنندگان با تشکیل گروه‌هایی مشغول ارائه طرح و پیشنهادات خود شدند و منتورها در جهت تکمیل بوم به این گروه‌ها کمک کردند.

سلسله‌ رویداد‌های مشکل‌گشا بر آن است تا هر بار روی یکی از معضلات ملموس و فراگیر مسائل فرهنگ دینی ایران به صورت حمایت و پرورش ایده‌های برگزیده اجرایی شود و این‌گونه شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، مسئولان و علاقه‌مندان را درگیر حل آن مسئله کند.

گزارش تصویری دومین روز نخستین رویداد «مشکل‌گشا»

انتهای پیام
captcha