برگزاری مسابقات قرآن جمعیت هلال احمر + آئین‌نامه
کد خبر: 4128264
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

برگزاری مسابقات قرآن جمعیت هلال احمر + آئین‌نامه

مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر با شعار «خدمت، صلح و دوستی» برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمربه گزارش ایکنا، مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر با شعار «خدمت، صلح و دوستی» و در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن از سوی معاونت آموزش و پژوهش با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌ احمر برگزار می‌شود.

این مسابقات طی تعامل و همکاری با مراکز قرآنی کشور با هدف ایجاد انس و الفت بیشتر کارکنان با قرآن و نهج‌البلاغه، ترویج فرهنگ غنی قرآنی و نهج‌البلاغه و نهادینه کردن آن بین اعضای جمعیت هلال‌احمر، ارتقای روحیه معنوی و گسترش اخلاق اسلامی و تقویت ایمان و باورهای دینی، شناسایی چهره‌های قرآنی و تکریم آنها و آشنایی بیشتر با مسائل شرعی و احکام عمومی برپا خواهد شد.

حفظ در اجزاء 1، 3، 5، 10، 15 و کل قرآن کریم و حفظ سوره یاسین، قرائت در بخش بانوان در رشته قرائت ترتیل از سوره یاسین و در بخش آقایان در رشته ترتیل از سوره یاسین و در رشته تحقیق از سوره انبیاء (آقایان صرفاً در رشته تحقیق یا ترتیل می‌توانند حضور داشته باشند)، تفسیر قرآن با محوریت سوره مبارکه یاسین (منبع تفسیر نمونه)، نهج‌البلاغه در رشته ترجمه و شرح نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع) با محوریت‌نامه 31 نهج‌البلاغه و احکام از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات است.

رشته احکام نیز در سطح احکام عمومی از توضیح‌المسائل مراجع عظام با محوریت احکام تقلید، طهارت و نجاسات، نماز، خمس، امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود.

مرحله نخست این مسابقات طی بازه زمانی نیمه اسفند 1401 تا 10 اردیبهشت‌‌ماه 1402 در سازمان‌ها و مراکز تابعه جمعیت هلال‌احمر در حال برگزاری است. اسامی راه‌یافتگان به مرحله دوم تا 15 اردیبهشت‌ماه 1402 به دبیرخانه مسابقات قرآن مستقر در معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر اعلام می‌شود.

مرحله دوم این مسابقات در ایام سالروز صلیب سرخ و هلال احمر طی بازه زمانی 20 و 21 اردیبهشت‌ماه 1402 به میزبانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و فایل منابع تفسیر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر مراجعه کنند. همچنین هر یک از متسابقان فقط در دو رشته می‌توانند شرکت کنند.

دریافت آئین‌نامه مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر

انتهای پیام
captcha