اعتراض مسلمانان کبک به بسته شدن نمازخانه‌ها در مدارس
کد خبر: 4132232
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

اعتراض مسلمانان کبک به بسته شدن نمازخانه‌ها در مدارس

رهبران مسلمان در ایالت کبک کانادا روز گذشته، 18 فروردین اعتراض خود را نسبت به تصمیم وزیر آموزش این استان در مورد ممنوعیت اختصاص نمازخانه برای دانش‌آموزان مسلمان نشان دادند.

مدرسه ای در کبک کانادا

به گزارش ایکنا به نقل از Canoe، این اعتراض در بیانیه مشترک چند مسجد و سازمان‌ اسلامی منعکس شد که در آن به تصمیم برنارد درینویل (Bernard Drainville)، وزیر آموزش استان کبک برای منع مدارس دولتی از در دسترس قرار دادن اتاق عبادت برای دانش‌آموزان اشاره شده بود.

در این بیانیه آمده است: ما علاوه بر مخالفت با این تصمیم،‌ از این که این اقدام در نیمه ماه رمضان، ماه برکت، روزه، دیدار با همه همشهریان و دعا برای شهروندان مسلمان کبک انجام شده است، منزجر هستیم.

درینویل پیش‌تر و زمانی که در حزب کبک و در دولت استان کبک در سال‌های 2012-2014 حضور داشت، گفته بود که حداقل درباره دو مورد از مدارس در شهر لاوال به او گفته شده که دانش‌آموزان می‌توانستند در اتاقی برای عبادت جمع شوند و در نتیجه به ادعای او روح قانون سکولاریسم نقض می‌شود!

علمای مسلمان کبک در واکنش به این تصمیم اعلام کردند از اینکه وزیر به جوانانی که آینده‌ساز هستند، حمله می‌کند خشمگین هستند.

اقدامات ضداسلامی در استان کبک پیشینه دارد. در ژوئن ۲۰۱۹ لایحه‌ای موسوم به لایحه 21 تصویب شد که بر اساس آن معلمان مدارس دولتی، وکلای دولتی، قضات و افسران پلیس را از استفاده نمادهای مذهبی در حین کار منع کرده است.

نظرسنجی اخیر مؤسسه آنگوس رید(The Angus Reid Institute) هم نشان داد، کبک بالاترین میزان از کانادایی‌هایی را دارد که دیدگاهی منفی نسبت به اسلام دارند، برخلاف انگلیسی ـ کانادایی‌ها، تعداد بیشتری از کبکی‌ها از لایحه ۲۱ حمایت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha