نابودی اسرائیل نیازی برای امنیت جهانی است
کد خبر: 4133912
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
سرلشکر صفوی:

نابودی اسرائیل نیازی برای امنیت جهانی است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه جهان بدون رژیم صهیونیستی جهانی بهتر است، گفت:‌ نابودی صهيونيسم، نياز امنيت منطقه‌ای و جهانی و خواسته بشری و انسانی است.

سرلشكر سيديحيي صفوي، دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوابه گزارش ایکنا از فارس، سرلشكر سيديحيی صفوی، دستيار و مشاور  عالی فرمانده معظم كل قوا امروز، 25 فروردین در تجمع پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس در شیراز گفت: روز جهانی قدس امسال به لحاظ رويكردها و رويدادهای اخير سياسی، فرهنگی، امنيتی و اقتصادی در درون سرزمين‌های اشغالی و افول قدرت آمريكايی در حمايت از اين رژيم سفاك از ويژگی‌های خاصی برخوردار است.

رئيس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ادامه داد: روز جهانی قدس از نگاه حضرت امام خمينی(ره) و مقام معظم رهبری و از منظر ژئوپليتيكی و ژئواستراتژيكی و براساس ديدگاه اعتقادی يك ميليارد و ٦٠٠ ميليون نفر مسلمان جهان دارای جايگاه محوری و مسئله اول ملت‌های اسلامی است.

صفوی با بيان اينكه آزادی قدس، كليد رمز همگرايی و وحدت ملت‌های اسلامی در قرن جديد است، افزود: اين بدين دليل است كه صهيونيسم عامل بی‌ثباتی، ناسازگاری، ناامنی و تنش و كشتار بيگناهان و جنگ افروزی طی ٧٥ سال گذشته بوده است.

وی با تأكيد بر اينكه پديده صهيونيسم مانع صلح جهانی و ثبات و امنيت منطقه‌ای غرب آسيا و شمال آفريقاست، افزود: نابودی صهيونيسم، نياز امنيت منطقه‌ای و جهانی و خواسته بشری و انسانی است.

مشاور عالی فرمانده‌ کل قوا با بيان اينكه دلايل متعددی برای هراس و وحشت صهيونيست‌ها وجود دارد، گفت: ابتدا اينكه رژيم صهيونيستی در روند تحولات داخلی و افزايش اختلافات بنيادی گروه‌های سياسی و بحران‌های اقتصادی داخلی قرار گرفته و از طرف ديگر قدرت هژمونيك كشورهای غربی اين رژيم كه توان خود را فرسايش يافته می‌بينند، كاسته شده است.

دلایل هراس صهیونیست‌ها

وی در شرح دلايل هراس و وحشت صهيونيست‌ها افزود: دليل ديگر، افزايش قدرت گروه‌های مقاومت در غزه و كرانه باختری است كه فقط سال گذشته حدود يك هزار عمليات عليه صهيونيست‌ها داشته‌اند و همچنين روند روبه رشد قدرت حزب‌الله لبنان و رهبر مجاهد آن حاج سيد حسن نصرالله كه معادله قدرت را به مرزهای فراتر از بازدارندگی رسانده به طوری كه رژيم در ازاي هر تهديد و ماجراجويی، دچار خسارت‌های بزرگ و جبران‌ناپذيری همچون شكست در جنگ ٣٣ روزه می‌شود.

صفوی افزود: همچنين شكست‌های سياسی، اقتصادی و امنيتی اخير از حزب‌الله مانند افزايش مهاجرت معكوس و دادن تلفات زياد و يا واگذاری امتياز اقتصادی به لبنان در مورد تعيين مرزهای منطقه نفتی و گازی تازه كشف شده در دريای مديترانه بين لبنان و فلسطين اشغالی كه با تهديد رهبر شجاع حزب‌الله لبنان مجبور به واگذاري امتياز به كشور و مردم لبنان شدند.

مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا تصريح كرد: موضوع ديگر انگيزه‌های بالای ميليون‌ها عرب مسلمان داخل فلسطين در مبارزه با رژيم و همچنين انگيزه بيش از ٧ ميليون آواره فلسطينی از اين سرزمين مقدس است كه با صبر انقلابی كليد خانه‌هايشان را سال‌هاست نگه داشته‌اند تا به حول و قوه الهی روزی به شهرها و روستاهای اشغال شده بازگردند.

رئيس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس یادآور شد: طی يك سال گذشته يعنی از روز جهاني قدس سال ١٤٠١ تاكنون مردم مقاوم فلسطين و گروه‌های مبارز فلسطينی به شيوه‌های نوين مقابله با صهيونيست‌ها دست يافته‌اند و همچنين صحنه مقابله با صهيونيست‌های ظالم و كودك‌كش را به كرانه باختری توسعه داده‌اند و با اقدامات انفرادی جوانان فلسطينی در مناطق اشغالي ١٩٤٨ و ١٩٦٧ خواب را بر صهيونيست‌ها حرام كرده‌اند.

وي افزود: اكنون توسعه مقاومت در كرانه باختری، يك جغرافيای راهبردی را برای دشمن صهيونيستی به عنوان يك صحنه نبرد جديد، ناامن و بی‌ثبات كرده است به طوری كه بيش از نيمی از توان نظامی و امنيتی صهيونيست‌ها به خود مشغول كرده و كارنامه ناموفق آن‌ها برای سركوب و كنترل مقاومت، كابوسی وحشتناك شده است.

صفوی با تحليل تحولات امنيتی و سياسی درون رژيم صهيونيستی گفت: بيش از دو سال است كه دولت جعلی صهيونيستی به دليل اختلافات سياسی در وضعيت بحرانی و بی‌ثباتی قرار گرفته و هر ٦ ماه يك بار يك انتخابات و دولت جديد براي خروج از بحران سياسي داشته‌اند و نتانياهو هم پس از ١٠٠ روز تصدی نخست وزيری در بحران درونی و بيرونی قرار گرفته است.

وي گفت: تظاهرات و مخالفت‌های داخلی براي دخالت نتانياهو در مسائل قضايی صهيونيست‌ها، مقاومت فلسطينی‌ها در منطقه پيرامونی فلسطين اشغالی و بحران بين‌المللی از سوی حاميان اين رژيم، كابينه او را متزلزل كرده است.

صفوی یادآور شد: وزير امنيت ملی يك تروريست افراطی است كه براي عبور از كابوس ماه مبارك رمضان و حضور ده‌ها هزار نفر نمازگزار فلسطينی در مسجدالاقصی و احتمال درگيری نظامي گسترده مقاومت با رژيم، سياست فرار به جلو را در مسجدالاقصی پيش گرفته است و با اقدامات اخير در مسجدالاقصی و سركوب وحشيانه نمازگزاران و اعتكاف‌كنندگان موجب چالش درون كابينه و از سوی وزرا و دسته‌جات مخالف نتانياهو شده و او را وادار به عقب‌نشينی مستمر كرده است.

مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا اطهار كرد: رژيم صهيونيستی طی ١٨ روز گذشته به‌رغم اينكه با پرتاب موشك از لبنان و سوريه و غزه مواجه بوده است از ترس و نگرانی يك جنگ منطقه‌ای، لفاظی را ادامه داده است ولی پاسخ و واكنش نظامی مثل گذشته از خود نشان نداده و موجب سرافندگی و نااميدی و ناتوانی اين رژيم برای تأمين امنيت داخلی شده است.

صفوی گفت: رژيم صهيونيستی طي ٧٥ سال گذشته بر اساس نقشه‌های استعماری انگليس و با پشتوانه آمريكايی‌ها با فريب و دروغ تاريخی و مذهبی و جنايت و قتل و آوارگی بيش از ٥ ميليون نفر فلسطينی، همچون خنجری در قلب جهان اسلام فرو رفته است و ليكن فاقد پايه‌های شكل‌گيری و ملت‌سازی است البته آن‌ها دولت جعلی ساخته‌اند و ليكن در ملت‌سازی شكست خورده‌اند و قابليت ادامه حيات سياسی را ندارند و محكوم به شكست هستند.

وی با اشاره به شكاف‌های سياسی، فرهنگي و اقتصادی درون سرزمين‌های اشغالی گفت: رژيم صهيونيستی طي ٧٥ سال گذشته نشان داده است كه در درون خود يك جامعه از هم گسسته و موزاييكی و شكننده از گروه‌های مختلف مهاجر از آفريقا تا روسيه و اروپا و آمريكا را نتوانسته كنار هم قرار دهد و حتی حاميان و سازندگان اين رژيم جعلی از حمايت‌های خود كاسته‌اند و سركوب و اقدامات ضد حقوق بشری و شهرك‌سازی‌های غير قانونی اين رژيم را تحمل نمی‌كنند.

صهیونیست‌ها محکوم به فنا هستند

صفوی افزود: رژيم صهيونيستی به دليل مصنوعي بودن تمامی شاخص‌های ملت‌سازی و دولت‌سازی، عنصری زائد و ناسازگار با محيط منطقه‌ای است و ملت‌ها و دولت‌های همسايه نزديك و دور با آن مخالف هستند لذا محكوم به ناپايداری و فناست.

وی ادامه داد: رژيم صهيونيستی يك پديده پادگانی و اشغالگر است كه فقط با بحران‌سازی و جنگ افروزی، فساد و فتنه بر روی پای خود ايستاده است و از غارت ثروت ديگران به حيات ننگين خود ادامه می‌دهد و به ميزان كاسته شدن حمايت غرب، رويگردانی از صهيونيست‌ها حتی در كشورهای سازشكار نيز روند معكوس داشته است.

به گفته صفوی، رژیم صهیونیستی در حیات ننگین خود بزرگترین جنایات ضد بشری و جنگ‌های متعددی در فلسطین و کشورهای همسایه را ثبت کرده و حتی برای سازمان‌های جاسوسی غربی و متحدان آن، استاد و معلمِ شکنجه تربیت کرده و دست به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران زده است.

مظهر جنگ‌افروزی در دنیا

وی تأکید کرد: وجود این رژیم مظهر تهدید و جنگ‌افروزی و فتنه‌گری و خطر دائم برای منطقه و جامعه بشری بلکه برای صلح منطقه‌ای و جهانی است لذا نابودی این رژیم یک ضرورت و نیاز انسانی و بشری است و جهان بدون رژیم صهیونیستی جهان بهتر است.

مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا افزود: مقاومت مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت از لبنان، سوریه، عراق و یمن به یک بلوغ از مولفه‌های قدرت و پیوند تکاملی در بین اعضای خود رسیده است و هدف و آرمان اصلی خود را برای آزادی قدس شریف و فلسطین از نهر تا بر قرار داده است.

صفوي ادامه داد: آنچه امروز در درون رژیم و جامعه پراکنده صهیونستی شاهد آن هستیم از جنگ قدرت بین گروه‌های سیاسی تا افزایش مهاجرت معکوس تا ناامنی گسترده خصوصاً در کرانه باختری، گواه آن است که به حول و قوه الهی بنابر فرموده مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیز صهیونیست‌ها ۲۵ سال آینده خود را نمی‌بینند و حتی به فضل الهی زودتر از آن با اقدامات همه جانبه از درون به فروپاشی و پایان شرارت و جنایت می‌رسند.

ارائه چند پیشنهاد برای حمایت از مردم فلسطین

وی در جمع‌بندی سخنان خود چند پیشنهاد راهبردی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف ارائه داد و گفت: راهبرد سیاسی همگرایی و وحدت ملت‌های اسلامی بر علیه دشمنان مشترک غاصب فلسطین و حمایت همه جانبه مادي و معنوی دولت‌ها و ملت‌ها از ادامه جهاد مسلحانه و توسعه مقاومت در درون سرزمین‌های اشغالی خصوصاً کرانه باختری فلسطین يكي از پيشنهادهاست.

مشاور فرمانده معظم‌کل قوا افزود: قطع روابط سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی مخفی و آشکار برخی از کشورهای عربی و غیرعربی مسلمان با این رژیم جعلی ناپایدار و عنکبوتی يك ضرورت است.

صفوی در تشريح پيشنهاد ديگر خود گفت: استفاده از تمامی ظرفیت‌های حقوقی رسانه‌ای و سیاسی و قابلیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جهت آشکار کردن جنایات ضدبشری و شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها و حمایت از بازگشت بیش از ۷ میلیون آواره فلسطینی به موطن اصلیشان و برگزاری همه پرسی از همه مسلمانان - مسیحیان و یهودیان ساکن اصلی این سرزمین برای تشکیل دولت واحد نيز از ديگر راهكارهاست.

 وی همچنین گفت: پيشنهاد ديگر راهبرد تحریم کالاها و هر نوع تجارت و مبادلات اقتصادی با این رژیم ستمکار از جمله قطع صدور گاز و نفت کشورهای عربی و اسلامی منطقه است که باعث ضرر ۱۰ میلیاردی طی دو سال گذشته برای این رژیم کودک کش شده است.

صفوی بیان کرد: پيشنهاد ديگر ادامه هرگونه حمایت مادی به هر صورت و به هر مقدار توسط یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان به مردم فلسطین است؛ به طور مشخص اگر در همين روز جهانی قدس هر مسلمانی در سال فقط یک دلار کمک کند، سالی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار جمع می‌شود.

وی در پایان افزود: راهبرد فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای نظیر آگاهی دادن و شناخت جوانان مسلمان و آزادی‌خواهان‌ جهان از خطر صهیونیسم بین‌الملل و ارسال کمک‌ها و فناوری‌های جدید به فلسطینیان داخل سرزمین‌های اشغالی به هر شکل ممکن نيز بسيار مهم و تعيين‌كننده خواهد بود.

انتهای پیام
captcha