روایت شیخ رائد صلاح از بی‌اعتنایی برخی سران عرب به مسئله مسجدالاقصی
کد خبر: 4134164
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

روایت شیخ رائد صلاح از بی‌اعتنایی برخی سران عرب به مسئله مسجدالاقصی

شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی فلسطین اشغالی، از بی‌اعتنایی برخی سران کشورهای عربی به مسئله مسجدالاقصی و فلسطین و پیشنهاد آنها به رژیم صهیونیستی برای توقیف فعالیت این جنبش خبر داد.

روایت شیخ رائد صلاح از بی‌اعتنایی برخی از رهبران عرب به مسئله مسجدالاقصی

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی از افشای نام مقام عرب که پیشنهاد ممنوعیت فعالیت جنبش اسلامی فلسطین را به مقامات صهیونیست ارائه کرده، خودداری کرد و گفت: اسنادی وجود دارد که هنوز زمان افشای آن نرسیده است.

وی افزود: برخی سعی کردند به صراحت و در لباس نصیحت به ما بگویند «مسجدالاقصی چه ارتباطی به شما دارد؟ می‌توانید نماز بخوانید و بروید». عرب‌هایی هستند که منافع خود را به رژیم اسرائیل و نه به آرمان فلسطین گره زده‌اند.  

شیخ صلاح در سال 2015 اعلام کرده بود که یک مقام عرب، اشغالگران صهیونیست را برای توقیف جنبش اسلامی در داخل فلسطین تحریک کرده است.

وی در این زمینه با انتقاد از عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: «هر چیزی که با مواضع اسلامی، عربی و فلسطینی ما در تضاد باشد، مردود است» و تأکید کرد: داشتن «شناسنامه اسرائیلی» به معنای انکار هویت اسلامی ـ‌ فلسطینی خود نیست.

شیخ صلاح در این برنامه از دوران زندان خود و شکنجه‌هایی که در این دوره متحمل شده بود نیز سخن گفت و تصریح کرد که 17 ماه در زندان انفرادی به سر برده و در این مدت مورد شکنجه روحی قرار گرفته است.

او تأیید کرد که بیش از یک بار مورد سوءقصد توسط اشغالگران قرار گرفته است؛ اولین بار در سال 1998 و سپس در سال‌های 2000 و 2010 در جریان یورش نیروهای اشغالگر به «ناوگان آزادی».

وی با اشاره به اینکه یکی از اعضای سرویس‌های امنیتی رسمی اسرائیل به صاحب یک رستوران عربی در داخل فلسطین گفته که مأموریتی به او سپرده شده و آن ترور شیخ صلاح هنگام هجوم به کشتی است، تصریح کرد: اما در این عملیات یک روحانی اهل ترکیه به اشتباه به جای او ترور شده است.  

رهبر جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی از تلاش مقامات رژیم اشغالگر برای معامله با خود او نیز خبر داد و گفت: آنها چند بار به او پیشنهاد شرکت در انتخابات کنست را داده‌اند. سال 2003، زمانی که با گروگان‌های الاقصی دستگیر شد یک طرف میانجی از سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی نزد آنها آمد و در جریان محاکمه آنها به گروگان‌ها گفت که باید 3 کار انجام دهند: تمایل خود را برای شرکت در انتخابات کنست اعلام کنند، شیخ رائد صلاح در مورد همزیستی [اعراب و صهیونیست‌ها] مطالبی بنویسد و همچنین از فعالیت‌های مرتبط با مسجدالاقصی خودداری کند و در مقابل، آن‌ها از زندان آزاد خواهند شد.

شیخ رائد صلاح تأکید کرد: پاسخ ما به میانجی این بود که خواسته‌های شما هیچ ارزشی برای ما ندارد.   

وی همچنین از پیشنهاد دیگری از سوی ایهود باراک، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی خبر داد که در ازای کنار گذاشتن حمایت از بیت‌المقدس به او پیشنهاد 50 میلیون شکل (15 میلیون دلار) داده بود، اما شیخ صلاح به فعالیت و دفاع از مسجدالاقصی ادامه داد و گفت: اگر ارتباط خود را با مسجد مبارک الاقصی قطع می‌کردیم، ارتباط ما با قرآن، کعبه، مسجدالنبی و امت اسلامی نیز قطع می‌شد.

انتهای پیام
captcha