افتتاح بخش‌های جدید از موزه سیره نبوی در مدینه
کد خبر: 4135355
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

افتتاح بخش‌های جدید از موزه سیره نبوی در مدینه

امیر منطقه مدینه منوره، غرفه‌های جدید موزه بین‌المللی سیره نبوی را با حضور دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان را افتتاح کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن آنلاین، امیر فیصل بن سلمان، فرماندار منطقه مدینه المنوره، غرفه‌های جدید موزه بین‌المللی سیره نبوی را افتتاح کرد.

امیر مدینه در حین بازدید، در جریان بخش‌های جدید نمایشگاه قرار گرفت. این بخش‌های شامل بخش شواهد نبوت و معجزات رسالت است که یک اثر دایره المعارفی، علمی و خلاقانه به شمار می‌رود که شامل بیش از 25000 دلیل و معجزه نبوی است.

«سینما» بخش جدید دیگری است که برای ارائه فیلم‌ها و تصاویر با آخرین استانداردها و فناوری‌ها راه‌اندازی شده است، علاوه بر این بخش فناوری خلاق نیز ایجاد شده است. همچنین در کنار این بخش‌ها فروشگاهی برای فروش هدایای یادبود این نمایشگاه ایجاد شده است. در این نمایشگاه بیش از 200 اثر جدید در مورد سیره نبوی و همچنین آثار هنری ارائه شده است.

امیر مدینه، همچنین پانورامای «توصیفی» حجره‌های پیامبر(ص)، منازل صحابه، بخش مسجدالنبی و منبر شریف و همچنین طرح دایرةالمعارف حجره‌ها را افتتاح که مرکب از 7 اثر علمی معتبر در مورد حجرات پیامبر(ص) است.

در پایان این بازدید وی از بخش خلاقانه موزه به منظور معرفی اقدامات انجام شده در خدمت به قرآن کریم و سنت نبوی و همچنین خدمت به زائران بیت‌الله الحرام و مسلمانان نیز بازدید کرد.

انتهای پیام
captcha