افزایش 71 درصدی جرایم مبتنی بر اسلام‌هراسی در کانادا
کد خبر: 4136552
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵

افزایش 71 درصدی جرایم مبتنی بر اسلام‌هراسی در کانادا

براساس یک گزارش، اسلام‌هراسی پدیده‌ای ریشه‌دار در کانادا بوده و جرایم مبتنی بر نفرت و اسلام‌هراسی در این کشور افزایشی 71 درصدی داشته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه الفرقان، بر اساس یافته‌های اولیه کمیته حقوق بشر سنای کانادا که مسئول بررسی موضوع اسلام‌هراسی و خشونت علیه مسلمانان در جامعه کانادا است، این پدیده در این کشور ریشه‌دار است.

این کمیته در گزارشی اعلام کرد زنان مسلمانی که حجاب دارند، از جمله زنان سیاه‌پوست، آسیب‌پذیرترین افراد در برابر اسلام‌هراسی هستند.

در گزارش این کمیته تأکید شده است که مقابله با اسلام‌هراسی در حوزه‌های مختلف عمومی دشوار است.

سناتور سلمی عطالله جان، رئیس کمیته، در یک مصاحبه تلفنی با یکی از رسانه‌های کانادا گفت: کانادا با یک مشکل مواجه است. ما از مشکلات و حملات خشنی می‌شنویم که نسل‌های مختلف جامعه مسلمان این کشور با آن مواجه بوده‌اند.

به گفته عطاالله جان، این مشکل بدتر از آن چیزی است که آمارهای فعلی نشان می‌دهد؛ چرا که بسیاری از مسلمانان در سراسر کانادا در ترس دائمی از هدف قرارگرفتن زندگی می‌کنند. به خصوص اگر سابقه اسلام‌هراسی را تجربه کرده یا شاهد آن بوده باشند و یا یکی از عزیزان خود را در اثر خشونت از دست داده باشند.

ارقامی که ماه گذشته توسط اداره آمار کانادا منتشر شد، حاکی از آن است که جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان که به پلیس گزارش شده است، بین سال‌های 2020 تا 2021 بالغ بر 71 درصد افزایش یافته است.

این کمیته در ژوئن 2021 و در پی مرگ چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان در استان انتاریو آغاز به کار کرد.

انتهای پیام
captcha