محافل قرآنی در مساجد مصر با پایان ماه مبارک ادامه دارد + عکس
کد خبر: 4137393
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

محافل قرآنی در مساجد مصر با پایان ماه مبارک ادامه دارد + عکس

محافل قرآنی در مساجد مصر با وجود پایان ماه مبارک رمضان به دلیل استقبال مردم در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از بوابه الاهرام، وزارت اوقاف مصر دستور داده است با توجه به استقبال مردم از محافل قرآنی در مساجد مصر این برنامه‌ها پس از ماه مبارک رمضان هم با قوت ادامه داشته باشد.

نمازگزاران و مجاوران مساجد در قاهره و سایر شهرها و روستاهای دور و نزدیک در این کشور پس از اقامه نمازهای پنجگانه حلقه‌های قرائت قرآن کریم، تدبر در آیات و درک معانی را زیر نظر اساتید، قاریان و ائمه جماعات برگزار می‌کنند.

در نظرسنجی که ائمه مساجد ناظر بر محافل قرآنی در این کشور انجام دادند، شرکت‌کنندگان در محافل قرآنی ماه مبارک رمضان برای ادامه حضور خود در این محافل اعلام آمادگی و تأکید کردند که بعد از ماه مبارک هم ارتباط خود را با قرآن قطع نخواهند کرد.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته بودند که از فعالیت‌های متنوع وزارت اوقاف مصر در مساجد این کشور طی ماه مبارک رمضان لذت و بهره برده‌اند.

محافل قرآنی پناهگاه معنوی مردم است

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر نیز دیروز در جریان تجلیل از ائمه جماعات و قاریان اعزامی به دیگر کشورها برای حضور در برنامه‌های ویژه ماه مارک رمضان تأکید کرد که محافل قرآنی و مساجد پناهگاه معنوی بسیاری از مردم شده است.

وی با بیان اینکه جهان نیازمند گفتمان عقلانی دینی است، گفت: با توجه به بحران‌ها و شرایط سخت، نقش گفتمان دینی، فرهنگی و رسانه‌ای در حال افزایش است، چرا که دلیل اینکه بسیاری از کشورهایی که در معرض بحران هستند، کمبود آگاهی است، آگاهی، ضامن ثبات است و کار تبلیغاتی صحیح کمک زیادی به توقف خونریزی می‌کند.

محافل قرآنی در مساجد مصر با پایان ماه مبارک ادامه دارد/آماده

وی از ائمه جماعات و مبلغان مصری به دلیل عملکرد متمایز خود در ماه مبارک رمضان و استفاده آنها از شبکه‌های اجتماعی برای گسترش دین واقعی و اندیشه اعتدال قدردانی کرد.

وزیر اوقاف مصر با بیان اینکه برنامه‌های تابستانه قرآنی از ماه آینده آغاز می‌شود، گفت: ما بر آموزش قرآن کریم به یک میلیون قاری در 20 هزار مسجد در سراسر این کشور تمرکز خواهیم کرد تا سطح قرائت را بهبود بخشیده و عالی‌تر کنیم.

انتهای پیام
captcha