اجرای طرح یکشنبه‌های علوی در شهرستان‌‌های بوشهر + عکس
کد خبر: 4143502
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

اجرای طرح یکشنبه‌های علوی در شهرستان‌‌های بوشهر + عکس

معاونت فضای مجازی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر از اجرایی شدن طرح یکشنبه‌های علوی در شهرستان‌‌های بوشهر در محلات شهری و روستایی خبرداد.

علی سلیمانی

به گزارش ایکنا از بوشهر، گردهمایی دبیران اجرایی مناطق شمالی و شهرستان‌‌های مرکزی استان، پنجشنبه ۴ خردادماه، در سالن ولایت بنیاد بین‌المللی غدیر بوشهر، با تلاوت ابوالقاسم بهزدای، دانشجوی بسیجی برگزارشد.

سردار حسین کارگر، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر بوشهر با اشاره به اینکه تعداد ۳۴۵ روستا‌های شیعه‌نشین و ۴۰ شهر به‌عنوان ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی با حضور و مشارکت مردم است، اظهار کرد: کلیه دوره‌‌های آموزشی غدیرشناسی و دیگر آموزشی حوزه امامت و ولایت و تبیین فرازهایی از کتاب نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین علی(ع) با ۱۲۰۰ موضوع به شیوه برخط برگزار روی بستر سایبری پایگاه اطلاع‌رسانی غدیر استان بوشهر برای نخستین‌بار برگزار می‌شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر در ادامه افزود: با توجه به اینکه پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی غدیر بوشهر به‌عنوان فراگیرترین پایگاه آموزشی و پژوهشی و تحلیلی با بازدید روزانه ۷ هزار و هفتصد نفر، باید دوره‌های آموزشی تخصصی از طریق بخش کلاس‌های مجازی این پایگاه دانش‌بنیان و به‌همت معاونت‌های آموزشی و روابط‌عمومی این بنیاد به‌صورت برخط ویژه مردم شریف استان بوشهر برگزار شود.

وی تصریح کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری با اولویت‌بندی برنامه‌ای و به شیوه کارآمد در سطح هر شهر و روستا صورت پذیرد، عنوان کرد: باید به برنامه‌های با فضیلت و مناسبت‌های دینی و عترتی بپردازیم، هر چند که کارهای فرهنگی در برخی مواقع، دیر بازده است.

کارگر با ابراز اینکه ما نباید سطح مناسبت‌های ایام‌الله را به اندازه هم ببینیم، گفت: ما در رابطه با ترویج و تبیین پیام غدیر یک تکلیف دینی و الهی داریم. و باید بالاترین هنر مسئولان فرهنگی و اجرایی این باشد که زمینه مشارکت مردم و به خصوص نوجوانان و جوانان را در زمینه ترویج پیام غدیر و آموزه‌های دینی و الهی تلاش کنیم.

محمد حاجی‌زاده، معاونت آموزشی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر با تاکید بر این مطلب که فرهنگ‌سازی باید پایه آموزش‌های ما باشد زیر تمامی امور ریشه در فرهنگ و آموزه‌های اسلامی و نبوی علوی و فاطمی دارد، گفت: هدف اصلی ما برای داشتن جامعه تعالی، باید فرهنگ غدیر را در سطح جامعه و مراکز علمی و آموزشی نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین رنجبر، مسئول فرهنگی دفتر امام جمعه و دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر آبپخش شهرستان دشتستان، اظهار کرد: شعار سال را با بهره‌گیری از فرازها و بیانات حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) را در سطح جامعه تبیین کنیم، به آن جهت که مردم و جوانان نیازمند و تشنه این آداب‌ها و آیینی‌های دینی هستند.

یادآور می‌شود، شهرستان‌‌های جنوبی استان بوشهر نیز از طریق فضای مجازی به شیوه برخط به ارائه گزارش و نظرات خود پرداختند. و همچنین نیز علی سلیمانی، معاونت فضای مجازی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر، در رابطه با موضوع طرح یکشنبه‌های علوی با همکاری واحد روابط‌عمومی و امور بانوان ادارت و محلات شهری و روستایی و تیمور یزدان‌شناس، مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان بوشهر در رابطه با موضوع برگزاری مشاعره علوی نکاتی را بیان کردند.

خبرنگار؛ هاجر محمدی 

عکاس؛ حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha