صنعت از مشکل کمبود برق آسیب زیادی می‌بیند
کد خبر: 4146043
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
مهدی چمران:

صنعت از مشکل کمبود برق آسیب زیادی می‌بیند

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تغییر ساعت کاری بیان کرد: سال قبل نیز تغییر ساعت کاری ادارات انجام شده بود و امسال نیز به همین منوال است؛ صنعت از مشکل کمبود برق آسیب زیادی خواهد دید و هرچه بیشتر صرفه‌جویی شود، به صنایع کمک خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در جلسه امروز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه خواهد داد، اظهار کرد: قرار بر این بود هرماه یکبار توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده و قراردادهای در دست اجرا ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ارائه تخفیفات بیشتر برای عوارض بافت فرسوده نیز امروز مطرح می‌شود، تصریح کرد: در مورد کیوسک‌ها در جلسه امروز بحث خواهد شد و اجاره بهایی برای این کیوسک‌ها پیش‌بینی شده که بررسی می‌شود.

وی در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات بیان کرد: حمل و نقل از جمله اتوبوسرانی و مترو خود را با این طرح هماهنگ کردند، البته برای کارگران و رانندگان مترو تغییر ساعت کاری سخت است آنها باید از ساعت ۴ صبح سرکار باشند و نمی‌توانند ساعت ۶ عصر کار را تعطیل کنند و قطعاً راهکاری باید اندیشیده شود.

چمران با بیان اینکه امسال ساعت‌ جلو کشیده نشد، گفت: سال قبل نیز تغییر ساعت کاری ادارات انجام شده بود و امسال نیز به همین منوال است؛ صنعت از مشکل کمبود برق آسیب زیادی خواهد دید و هرچه بیشتر صرفه‌جویی شود، به صنایع کمک خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه شهرداری لایحه‌ای در خصوص باغات ارائه داده که بررسی خواهد شد، تصریح کرد: این لایحه متفاوت از مصوبات دوره‌های قبل خواهد بود که در جلسات آینده بررسی می‌شود.

وی تأکید کرد: بارها بر این موضوع تأکید داشتیم که اطلاعات کارکنان روی سامانه شفافیت بارگذاری شود و این موضوع همچنان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

امام(ره)؛ آغازگر یک حرکت بزرگ

چمران در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور و یاد و خاطر رهبر کبیر انقلاب اسلامی، سالروز وفات امام خمینی(ره) را تسلیت گفت و بیان کرد: امام خمینی(ره) آغازگر یک حرکت بزرگ تاریخی و اولین فردی است که پایه‌گذار نظام و حکومت اسلامی بعد از حکومت‌هایی که توسط معصومین صورت گرفته بود.

وی بیان کرد: امام بزرگوار ما شخصیتی بی‌نظیر تاریخی است که بسیاری پی به ابعاد عمیق این مرد بزرگ برده‌‌اند به طوری که جان کلام تشریح این شخصیت، همان فرمایشاتی است که مقام معظم رهبری در سالروز وفات حضرت امام در حرم مطهر بیان داشتند.

رئیس شورای شهر در بازگویی فرمایشات مقام معظم رهبری به تحولات تاریخی که از سوی امام راحل به وجود آمد اشاره کرد و گفت: امام بزرگوار ما سه تحول بزرگ به وجود آورد؛ یکی در سطح کشور ایران که تشکیل حکومت اسلامی و پایه‌گذاری جمهوری اسلامی در یک کشور 2500 ساله شاهنشاهی بود که علی‌رغم همه تلاش‌های دشمنان و عنادها که هریک از آنها می‌توانست حکومتی را سرنگون کند به لطف الهی در همه عرصه‌ها موفق و پیروزی حاصل شد.

پایه‌گذاری برای بیداری اسلامی

وی ادامه داد: از دیگر تحولاتی که امام راحل صورت دادند در سطح امت اسلامی بود که پایه‌گذار بیداری اسلامی بود که ما بعد از جمهوری اسلامی ایران شاهدیم در لبنان، سوریه، فلسطین، عراق، یمن و کشورهای شاخ آفریقا چه شد و چگونه به سمت بیداری اسلامی حرکت کردند و یقین داریم که همه ملت‌ها این بیداری اسلامی را خواهند چشید.

چمران در ادامه در خصوص سومین تحول که در سطح جهان به وقوع پیوست اشاره کرد و یادآور شد: زنده کردن فضای معنویت و توجه معنوی در جهان و حتی در کشورهای غیرمسلمان هم یک حرکت بزرگ تاریخی بود که این اتفاقات پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود ضمن آنکه از سوی رهبری اشاره شد که امام راحل در دوران مبارزه علیه نظام ستم‌شاهی سخت‌افزاری در دست نداشت بلکه متکی به امر الهی و سربازانی که در گهواره بودند، بود و همین روحیه و اتکا به امید و ایمان موجب شد تا انقلاب پیروز شود.

وی گفت: امید و موفقیت در زندگی امام موج می‌زد و فقط خواست و تقدیر الهی برای ایشان مهم بود به طوری که شاه و ابرقدرت‌هایی مانند امریکا با داشتن ارتش و ابزارهای لازم نتوانستند در مقابل امام بایستد و امام با صراحت کلام گفتند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌‌تواند بکند.

امید؛ شاخصه اصلی تشیع

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به اهمیت دانستن مقوله امید و امیدآفرینی که خاصه بیانات مقام معظم رهبری نیز بود اشاره کرد: امید شاخصه اصلی تشیع است و ما به امید پیروزی نهایی، به انتظار فرج هستیم و این امید بود که نیرویی ماورایی شد تا در مقابل تمام عنادها و دشمنی‌هایی که از قرن‌ها پیش تاکنون علیه اسلام و حکومت‌های اسلامی به وقوع پیوسته ایستادگی کنیم و پیروزی ماحصل آن امید شود.

وی با تأکید بر اینکه همیشه امید سبب پایداری ما و پیروزی ماست با اشاره به فرازهای دیگر فرمایشات رهبری در این خصوص گفت: ایشان اذعان کردند که هرکسی که دوستدار ایران و منافع ملی و بهبود اوضاع اقتصادی، و به دنبال اصلاح مشکلات رنج‌آور اقتصادی و معیشتی، و در پی جایگاه با عزت ایران در نظم جهانی پیشِ رو است، باید برای ترویج و زنده ماندن ایمان و امید در کشور تلاش کند؛ از این رو برای همه ما عمل به این اصل واجب است و بی‌اهمیتی به مقوله امید چیزی که دشمنان به دنبال آن هستند و از هر حربه‌ای برای ضربه زدن به ایمان و امید مردم فروگذار نیستند.

چمران با تأکید بر این که باید به ملت امید واقعی داد چراکه امید غیرواقعی خود سبب‌ساز نامیدی خواهد شد، افزود: حفظ استقلال و عزت و منافع ملی، وابسته به حفظ ایمان و امید است و باید سعی کنیم تا با اتکا به ایمان و عمل به وعده‌های الهی سستی‌ها و کاستی‌ها را برطرف کنیم و برای تحکیم جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

بهمن 57 ماحصل قیام خونین خرداد 42

وی در ادامه ضمن گرامیداشت شهدای قیام خونین 15 خرداد 1342 اظهار کرد: این روز آغازگر انقلاب اسلامی ما بود؛ چراکه پهلوی فکر کرد با این کشتار به پیروزی رسیده اما نمی‌دانست این خون‌ها سبب‌ساز آغاز جریان انقلاب اسلامی خواهد شد که ماحصل این پیروزی در بهمن 57 نهایی خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به اقدام اخیر خصمانه رژیم کودک کش صهیونیستی اشاره کرد و اقدام این حکومت جعلی در به شهادت رساندن کودک 2 ساله فلسطینی را محکوم کرد و تأکید کرد که قطعاً و حتماً این شهادت‌ها و خون شهدا قطعاً رژیم اسرائیل را سرنگون خواهد کرد و پیروزی قدس نزدیکتر خواهد شد و امیدواریم به زودی شاهد برگزاری نماز جمعه در قدس شریف باشیم.

وی با ابراز خرسندی از پیروزی‌های اخیر ورزشکاران بانوان کشور در کسب مدال‌های قهرمانی در عرصه‌های بین‌المللی این پیروزی‌ها را به ملت ایران و جامعه ورزشی کشور تبریک گفت و ضمن ابراز امیدواری از رسیدن به این عناوین اظهار کرد: نام ایران زیبنده بلند آوازگی در تمام دنیاست.

انتهای پیام
captcha