فتوای مرجعیت و دلاورمردان حشد الشعبی خالقان پیروزی بر داعش بودند
کد خبر: 4147372
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
رئیس جمهور عراق:

فتوای مرجعیت و دلاورمردان حشد الشعبی خالقان پیروزی بر داعش بودند

رئیس جمهور عراق تأکید کرد: فتوای مرجعیت عالیقدر دینی در عراق و به دنبال آن تأسیس حشد الشعبی و شجاعت و شهامت دلاورمردان آن خالقان پیروزی بر داعش در این کشور بودند.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، عبداللطیف جمال رشید، رئیس‌جمهور عراق امروز دوشنبه تأکید کرد که فتوای جهاد کفایی صفوف را برای مقاومت و سرکوب تروریسم و آزادسازی شهرها و روستاها یکپارچه کرد.

رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای گفت: این روزها سالروز تأسیس حشد الشعبی را جشن می‌گیریم که همزمان با اعلام جهاد کفایی از سوی مرجعیت عالیقدر دینی برای رویارویی با چالش‌های تروریسم و جرایم باندهای وحشی داعش بوده است.

وی افزود: ما این مناسبت را به دلاورمردان حشد الشعبی، خالقان پیروزی و قهرمانان عملیات آزادسازی عراق تبریک و تهنیت می‌گوییم، چرا که تأسیس حشد الشعبی پاسخ ضروری به شرایط دشوار و اوضاع پیچیده‌ای بود که بر کشور ما گذشت، بخصوص که تروریسم، افراط گرایی و اندیشه‌های گمراه‌کننده تهدیدهای خطرناکی شده بودند که در واکنش به آن مردم با عزیمت به میدان‌های نبرد و فداکاری با شجاعت و عزمی قوی از یکدیگر گوی سبقت را ربودند.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد: ما با احترام و تقدیر به فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر دینی عراق درود می‌فرستیم که نقطه شروع مهمی در یکپارچگی صفوف مقاومت و سرکوب تروریسم و آزادسازی شهرها و روستاها در شرایط عجیبی از تاریخ کشور و ملت ما بود.

جمال رشید گفت: ما یاد و خاطره شجاعت و رشادت‌های دلیرمردان حشد الشعبی را که با عزت و افتخار از شرافت و ناموس کشورشان دفاع کردند  و روایت‌های شکوه و پیروزی را ساختند، گرامی می‌داریم.

وی همچنین بر همکاری همه عراقی‌ها برای حمایت از امنیت، ثبات و حفظ دستاوردها تاکید کرد و گفت: تصویب قوانین ضروری مربوط به عملکرد مؤسسات حامی حقوق عراقی‌ها از گروه‌های مختلف خواهد بود و مرحله جدیدی از سازندگی و آبادانی را برای کشور کلید می‌زند.

انتهای پیام
captcha